"Djävulen bär Prada"

---------   

 Recension av filmen: ”Djävulen bär Prada ”. (Genre: Drama / Komedi.) 

 ---------   

 ”Andrea Sachs (Anne Hathaway) är en småstadstjej som kommer till New York med en dröm om att jobba i tidningsbranschen. Hon tror hon äntligen är på rätt väg när hon lyckas få det eftertraktade jobbet som assistent till Miranda Priestly (Meryl Streep), chefredaktör på en av världens ledande modetidningar. Men Miranda visar sig vara chefen från helvetet och Andrea måste snart bestämma sig om hon är villig att sälja sin själ till djävulen för att nå sina drömmar.”

 (Kopierat från biotider.se.)

 ---------   

 För bild och övrig information gå till direktlänk på biotider.se. 

 ---------   

Den här filmen tyckte jag var riktigt bra. Jag har inte läst boken, och jag hade nog inga större förväntningar på filmen. Men den var som sagt var riktigt bra tycker jag. Meryl Streep är ju som vanligt strålande, och de andra skådespelarna var också bra. Filmen var rolig och charmig, men även gripande. Jag kan klart rekommendera den. ///Bim. 

 ---------   

 Betyg: 3,5 av 5. 

 ---------    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0