Jag blir så trött på krånglande datorer!!!

Efter middagen i dag så skulle jag sätta mig en stund vid datorn. Men då funkade helt plötsligt inte Internet på min dator… Det verkar som om det har blivit något fel på mitt inbyggda trådlösa nätverkskort. Hur Jimmy än försökte så fick han inte igång Internet. Men på hans bärbara dator, och på vår jättegamla bärbara dator så funkade det trådlösa nätverket. Så det är ju inte något fel på vår trådlösa router. Utan felet måste sitta i min nya dator…


 

Så i morgon blir det att gå till OnOff och lämna in även denna dator på reparation. Min gamla bärbara dator, den som Jenny ska få, är ju fortfarande kvar på reparation. Först var den inne på verkstan i 28 dagar, sen fick vi hem den, men felet var inte åtgärdat, så vi lämnade in den igen, och nu har den varit inne i över 28 dagar.


 

Jag vet att det är väl egentligen ingenting att blir upprörd, arg, och ledsen över. Där är ju verkligen lyxproblem / i-landsproblem. Men jag blir ändå så frustrerad… Vi har alltid så himla otur med våra datorer. En gång när jag köpte en ny dator så funkade inte CD-läsaren, så den fick vi byta. En annan gång så var allting på finska... den fick vi börja med att formatera om direkt. Min nya dator, som nu nätverkskortet inte funkar på, får vi inte skrivaren att fungera till. Den som är inlämnad har ju också krånglat mycket. Jennys stationära dator krånglar jämt. Och Jimmys stationära dator krånglar också. I och för sig har vi ju haft många datorer, och de är ju också välanvända. Just nu så har vi två stationära och fyra bärbara datorer tillsammans.


 

Men ändå så känns det så jobbigt att behöva lämna in min sprillans nya, dyra dator. Jag har ju bara haft den i cirka en och en halv månad… Och så kommer det säkert att ta en månad innan jag får tillbaka den. Och då får jag sitta med min allra äldsta bärbara dator som är såååå seeeeg under tiden…


 
Ja, ja, nog med gnällande nu! Det finns, som sagt var, värre problem i livet än krånglande datorer!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0