Lördagen den 4 november 2006

Mobilen larmade klockan sju i morse som de flesta lediga dagar. Kände mig lite slö och seg så jag låg och drog mig en halvtimme till halvåtta. Gick sen upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen så blev det gröt och fika till frukost, och nyhetsläsning i datorn.


 

Borzko hade gått upp klockan fem och åkt iväg för att jobba extra i dag. Jimmy hade gått upp klockan sex och åkt iväg för att jobba mellan sju och fyra i dag. Jenny sov hemma hos Robin i natt, så hon var inte hemma. (Hon skulle ju egentligen ha sovit hos sin kompis Pauline i natt, men det blev så att hon åkte hem till Robin och sov istället.)


 

Vid tiotiden så gav jag mig iväg ut på en promenad. Gick runt omkring i Farsta i cirka trekvart. Vindstilla och cirka nollgradigt. Hade tänkt gå lite längre, men det började falla ner blötsnö, och då hade jag ingen lust att promenera mer, så jag gick hemåt istället.


 

Stegräknaren visade:

Effektiv gångtid: 47 minuter och 24 sekunder

Antal steg: 5.255

Distans: 4 kilometer och 460 meter

Förbrukade kalorier: 159




 


 



 

När jag kom hem igen så höll jag som vanligt på och plockade, fixade, grejade, pulade, donade, och småstädade med lite allt möjligt och omöjligt här hemma.


 

Lite lätt lunch blev det så småningom förstås också. Satte mig en stund också och läste ut den tredje och sista delen i ”Gossip Girl”-serien. Sen efter det så blev det en stund vid datorn. Skrev recensioner på ”Gossip Girl”-böckerna och filmen ”Djävulen bär Prada” bland annat.


 

Efter det så satt jag en ganska så lång stund och testade och spelade mina nya psp-spel som jag fick i går. Och efter det så blev det en datorstund igen.


 

Sen så började familjen komma hem efter min ensamma dag. Jimmy kom hem från jobbet vid kvart över fem. Borzko kom hem från jobbet vid halvsex. Då åt vi tre middag tillsammans. Jenny åt middag hos Robin, och sen så kom hon hem vid sextiden.


 

Vid sjutiden så tog jag, Jimmy och Jenny en sväng till Centrum. Där var vi på HemKöp och handlade en massa gott att äta till kvällen. Sen så satte vi oss alla fyra i vardagsrummet vid åttatiden. Vi slötittade på teve. Jag hade som vanligt också datorn med mig.


 

Vi åt massor med gott, bland annat så dippade vi grönsaker. Och så chips och godis förstås. Slötittade gjorde vi på Trean: ”Hus i Helvete”, ”Sing a Long”, och ”Extra, Extra”. Borzko gick och la sig redan vid tiotiden. Han hade ont i halsen och kände sig som om han håller på att åka på en förkylning.


 

Vid halvelvatiden så försvann Internet och alla tevekanaler. När vi tittade ut så var gatubelysningen släckt, och två av husen som vi ser var helt svarta. Så det måste ha varit något större strömavbrott någonstans.


 

Jimmy gick och la sig redan vid elvatiden. Han ska ju upp tidigt och jobba i morgon också, fjärde morgonen i rad. Jenny och jag satte oss i köket och spelade PSP båda två. Vid tolvtiden, efter en och en halv timme, kom strömmen, Internet, och tevekanalerna tillbaka. Så nu ska jag passa på att blogga, sen så ska jag spela PSP igen till ettiden, och då blir det sängen. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0