Söndagen den 12 november 2006

Mobilen larmade klockan sju i morse som vanligt. Gick upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen blev det gröt och fika till frukost, och så nyhetsläsning i datorn samtidigt. Borzko gick upp strax efter åtta och genomgick sina morgonrutiner. Jimmy sov gott efter nattens festande. Jenny sov också gott hemma. Hon kom hem i går kväll/natt och sov hemma istället för att sova borta som hon egentligen hade planerat.


 

Borzko gick iväg bort till Farstahallen vid strax efter nio. Själv hade jag tänkt mig en promenad, veckans första och sista. Men det blev ingen promenad i dag heller. Det blev en vecka helt utan motionerande och promenerande. Det var grått och trist utanför fönstren, och jag kände mig seg och hade en lätt huvudvärk, så jag hade absolut ingen lust att gå ut.


 

Jag satte mig i vardagsrummet istället, med min nya PlayStation 2 som jag köpte i går. Först så spelade jag tevespel i en stund. Det blev spelet Crash Bandicoot som jag spelade i dag. Sen så sjöng jag lite med SingStar-skivorna en stund. Sen så spelade jag lite spel igen.


 

Vid elvatiden så vaknade Jimmy och gick upp. Han duschade och åt frukost. Jag tog en fika och lite lätt lunch med honom. Sen så satt vi båda i vardagsrummet. Han satt och spelade sitt nya PS2-spel Hitman, och jag satt med min dator.


 

Vid ettiden så vaknade Jenny och gick upp. Hon duschade och åt frukost. Borzko kom hem från gymmet vid halvtvåtiden. Då åt han lite lunch.


 

Vid tvåtiden sen så åkte jag, Jimmy och Jenny iväg. Vi åkte hem till min Mamma och Pappa i Örby för att fira Pappa på Fars Dag. Han fick tre pocketböcker och en flaska rödvin av oss. Min syster Anette kom också dit. Sen så satt vi och fikade, pratade, och hade det allmänt trevligt i ett par timmar.




 


 


 

Jimmy stack sen iväg en sväng till sitt jobb. Han skulle inte jobba, men han hade ett möte och lite förberedelser inför sin kurs i veckan. Jenny och jag åkte hemåt så småningom. När vi kom hem så hade Borzko åkt hem till sin Mamma i Hallunda på middag och fika och sitt numera vanliga söndagsbesök.


 

Vid halvsextiden så åt Jenny och jag middag. Satt en stund och pratade och hade det mysigt bara vi två. Sen så satte hon sig på sitt rum och vid datorn. Jag satte mig uppe i vardagsrummet och spelade tevespel igen.


 

Vid halvåttatiden så kom Jimmy hem från McDonalds. Då satte sig han i vardagsrummet och spelade sitt tevespel. Jag hämtade min dator och satt med den i vardagsrummet. Jenny satt på sitt rum vid sin dator.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0