Söndagen den 5 november 2006

Mobilen larmade klockan sju i morse precis som nästan alla mina lediga dagar. Gick upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen så blev det gröt och fika till frukost, och nyhetsläsning i datorn under tiden. Efter det så satt jag en stund med datorn. Bland annat så mailade jag vårt hotell i Thailand, Apollo, och Comviq med en hel del frågor som vi har runt vår Thailandsresa.


 

Jimmy hade gått upp klockan sex och åkt till jobbet för att jobba mellan sju och fyra. Borzko gick upp klockan nio. Han duschade, gjorde sig i ordning, och sen så åt han frukost förstås. Sen så tog han det bara lugnt, han mådde inte så bra, ont i halsen och förkyld. Jenny sov till elva. Sen så gick hon upp och åt frukost.


 

Vid tolvtiden så gick Jenny och jag ut på en promenad tillsammans. Vi gick runt omkring i Farsta i ungefär en timme. Alltid trevligt att promenera och prata samtidigt.


Stegräknaren visade:
Effektiv gångtid: 1 timme, 5 minuter och 59 sekunder
Antal steg: 6.972
Distans: 5 kilometer och 920 meter
Förbrukade kalorier: 211
 


Väl hemma igen så blev det lite lätt lunch. Sen så höll jag på och fixade lite här hemma en stund. Och sen så blev det datorn en stund igen. Efter det så satte sig Jenny hos mig i köket, och så satt vi och spelade PSP ganska så länge.


 

Borzko åkte iväg vid tretiden. Han skulle först till sin Pappas grav för att tända ett ljus och ställa dit en blomma. Och efter det så skulle han hem till sin Mamma på sitt sedvanliga söndagsbesök.


 

Och i dag så var det för ovanlighetens skull Jenny som stod för matlagningen. Hon stekte blodpudding till middag. Jimmy kom hem från jobbet vid femtiden, och då åt vi tre middag tillsammans.


 

Efter maten så blev det ju då datorproblem… Som jag skrev om i mitt förra blogginlägg… Så jag satt och gjorde backup och brände ut på dvd, så ingenting försvinner när jag lämnar in datorn. Fixade iordning min jättegamla bärbara dator också så jag kan ha den under tiden.


 

Jimmy hjälpte mig med mina datorer först. Sen så satt han och spelade PSP. Jenny städade på sitt rum, och satt vid sin dator. Och jag varvade datorn med PSP-spelande.


 

Och i morgon är det då tyvärr måndag igen…


 

---------  


 

Och jag måste ju bara lägga in dessa länkar…

Expressen.

Aftonbladet.

Och säga det att jag hoppas att det sprider sig även hit till Stockholm!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0