Torsdagen den 23 november 2006

Jobbade…


 

Åkte hem direkt efter jobbet, så jag var hemma vid kvart över två. Ingen var hemma när jag kom hem. Borzko jobbade som vanligt i dag. Sen efter jobbet så skulle han direkt till Söderstadion och se Hammarby spela fotboll i Royal Legue. Han beräknade att vara hemma vid halvtiotiden. Jimmy var också på jobbet. Han jobbade mellan två och tio i dag och beräknade att vara hemma vid elvatiden.


 

Vid tretiden så ringde Kenta från OnOff och sa att min gamla bärbara dator äntligen hade kommit tillbaka från reparationen. Jag stack iväg ner till Centrum för att hämta den. Datorn har sammanlagt varit borta i elva veckor! Först var den borta i fyra veckor, och när vi fick tillbaka den så var det samma fel i alla fall. Vi lämnade in den igen och den här gången så har den varit borta i sju veckor.


 

Nu hade de i alla fall bytt moderkortet och allt verkar vara bra. (”Peppar, peppar, ta i trä”). Jag köpte mig en datorväska också. Jag har ju tänkt att ha med mig min dator till Thailand, och då vill jag ha en riktig väska att ha den i. Den kostade egentligen 500:- kronor, men jag fick den för halva priset eftersom vi har haft så mycket strul.


 

Även om det har varit mycket strul och långa väntetider nu, så måste jag ändå säga att jag tycker att OnOff i Farsta har bra service. Jag fick 500:- kronor i presentkort förut som kompensation, och i dag fick jag då alltså 250:- kronor i rabatt. All personal är jättebra där, men framförallt min favoritsäljare där, Kenta, som har hjälpt oss mycket.


 

Jenny kom sen hem från skolan vid strax före fem. Vi stack då iväg direkt med bilen ut till Kungens Kurva och IKEA. Jenny handlade en teve-bänk till sitt rum. Hon har tagit bort sitt datorbord nu när hon ska ha den bärbara datorn istället för hennes gamla stationära dator. Sen handlade hon lite andra smågrejer till sitt rum. Jag handlade bara ljus och hudlotion.


 

Vi åt även middag på IKEA. Jag åt ett vegetariskt alternativ som var jättegott: selleristicks med grönsaksbulgur och myntatzatziki. Sallad, bröd, mjölk och kaffe också till. Mycket prat, lek, skratt och fniss blev det på IKEA i dag också. ;-)




 



 

 


Vi kom hem igen vid halvåttatiden. Efter lite allmänt fixande så hamnade vi båda två i köket med våra bärbara datorer. Sen så satt vi där större delen av kvällen.


 

Och i morgon är det fredag! Wiieee! Underbart! :-)


Kommentarer
Postat av: Snurran

Jasså de har selleristicks på Ikea? Det brukar ju jag bjussa våra vegetarianer på ibland - fast de har aldrig fått bulgur till förståss!

2006-11-23 @ 21:44:36
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, jag har inte ätit det tidigare där. Men det var supergott! Och jag älskar bulgur! ;-)

2006-11-23 @ 21:46:13
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Angela

Det ser rackans gott ut det där! Får nog ta mig till Ikea ;-)

2006-11-23 @ 22:18:48
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Ja, det var jättegott! Och billigt! :-)

2006-11-23 @ 22:18:56
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0