Torsdagen den 9 november 2006

Jobbade…


 

Åkte hem direkt efter jobbet. Kom hem vid kvart över två. Jenny var hemma när jag kom hem. Hon hade varit hemma från skolan i dag igen, för hon mådde inte bra. Borzko jobbade som vanligt, och Jimmy jobbade mellan 07.00 och 17.00 i dag.


 

Eftermiddagen var precis som vanligt. Höll på och fixade med lite allt möjligt här hemma. Och så varvade jag lite med stunder vid datorn.


 

Vid halvfemtiden så åt Jenny och jag middag tillsammans. Satt i en timme sen och pratade vid bordet. Vid kvart i sex så kom Jimmy hem från jobbet. Han åt middag, och sen så duschade han.


 

Vid halvsjutiden sen så åkte Jimmy och jag iväg. Vi skulle på konsert på Hovet för att se Europe. Vi parkerade i p-huset, och sen så tog vi en fika. Vi hade platser på långsidan, ganska nära kortsidan mot scenen, men tyvärr lite för högt upp, rad 23.


 

Klockan halvåtta så började förbandet. Och det var det svenska bandet Stereolith. Jag hade bara hört någon låt med dem förut, men de var riktigt bra.


 

Halvnio så började Europe. Sen så spelade de i cirka två timmar och en kvart, inklusive extranumren. De blandade många gamla låtar med några nya från den precis utkomna nya skivan.


 

Konserten var jättebra tyckte både Jimmy och jag. Vi såg bra, men satt, i mitt tycke, lite för högt upp. Ljudet var helt perfekt. De spelade nog de flesta av mina favoritlåtar av dem.




 


 



Konserten var slut vid kvart i elva. Det gick fort att komma ut ur Hovet, och även ur parkeringshuset, så vi var hemma vid elvatiden.




 




 

Dessa fina rosor stod och väntade på mig när jag kom hem, tillsammans med några nerskrivna rader på ett papper. De var från min käre man.




 


Kommentarer
Postat av: Ahnna

Åhh blommor. Hoppas jag får det snart, min man är lite dålig på det. men han har sina goda sidor ändå.

2006-11-10 @ 19:08:00
Postat av: Anna K

Kul att konserten var bra! Åh vad Borzko verkar gullig, han borde ta ett snack med min "gubbe" *S*

2006-11-10 @ 19:42:19
URL: http://massablaj.blogspot.com
Postat av: Bim

---> Ahnna: Alla våra män har väl både bra och dåliga sidor, precis som vi! ;-) Borzko har nog faktiskt blivit lite bättre med åren på att visa sina känslor och sin kärlek. :-)

2006-11-11 @ 00:13:33
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Anna K: Ja, konserten var jättebra! Och om två veckor så är det ju Iron Maiden! Ja, Borzko är gullig! Inte alltid, men det är nog inte jag heller! :-) Din gubbe har säkert andra goda sidor! ;-)

2006-11-11 @ 00:15:40
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Angela

Hoppsan! Är det något särskilt eller bara gulliga omtankar? Jättefina rosor!

2006-11-11 @ 15:35:20
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Njae, inte direkt egentligen något särskilt. Mest gulliga omtankar.

2006-11-11 @ 15:37:17
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0