Lördagen den 2 september 2006

Mobilen larmade klockan sju i morse. Sov åtta timmar i natt istället för mina vanliga sex timmar. Gick upp, duschade, gjorde mig i ordning, och sen så blev det gröt och fika till frukost. Kände mig ungefär som i går: jätteont i ryggslutet, lite ont i rygg, nacke och axlar, lite ont i huvudet, trött och hängig. Någon sorts infektion har jag nog i kroppen. Egentligen så skulle jag ha gett mig ut i skogen för att plocka kantareller med en jobbarkompis i dag. Men jag kände att jag absolut inte skulle orka böja mig ner när jag hade så ont i ryggslutet, så det fick jag ställa in.


 

Borzko gick upp vid åttatiden. Han sov elva timmar i natt istället för de sju-åtta som han brukar sova på helgerna. Han mådde inte heller så bra. Snorig, hostig och hängig… Vi har säkert samma sorts infektion som yttrar sig på olika sätt hos oss. Han duschade, gjorde sig i ordning, och sen så åt han också frukost. Jimmy skulle sova till elva i dag. Jenny sov hos Robin i natt och skulle sen direkt till 7-Eleven för att jobba mellan elva och sju.


 

Strax före nio så gav jag mig i alla fall ut på en promenad. Kände att jag ändå ville röra på mig och ha lite luft trots att jag inte mådde så bra. Jag gick runt omkring Farsta: Hökarängen, Hökarängsbadet, Centrum, Farstastrandsbadet, Farsta Gård, och lite runt omkring i Farsta. Först var det molnigt, sen soligt, sen molnigt igen, och sen så kom det en liten regnskur. Hade tänkt gå i två timmar, men det blev något kortare eftersom jag ville hem när det började att regna.


 

Stegräknaren visade:

Effektiv gångtid: 1 timme, 44 minuter och 52 sekunder

Antal steg: 12.301

Distans: 1 mil, 0 kilometer och 450 meter

Förbrukade kalorier: 372

 

Här är tre fotografier från promenaden. De är tagna på bryggan vid Farsta Gård. På det första fotografiet så ser man bort mot Ågestabron. På det andra fotografiet ser man över till Farstanäset. Och på det tredje fotografiet ser man bort mot Militärbron.



 



 







Vid elvatiden så vaknade Jimmy och gick upp. När han åt frukost så åt Borzko och jag lite lätt lunch. Jimmy duschade sen och satt sen vid datorn en stund. Borzko åkte iväg vid halvtolvtiden. Han skulle till jobbet och möta upp med sina jobbarkompisar, för cheferna bjöd på Go Cart-körning lite att äta.


 

Vid ettiden så gav sig Jimmy iväg. Han åkte för att jobba ett ”mellan-skift” mellan två och tio. Själv så la jag mig i soffan i vardagsrummet och började att läsa en ny pocketbok: ”Inte enklare än så” av Kajsa Ingemarsson. Läste också ut den efter ett par timmar.


 

Vid halvfemtiden så åt jag lite middag i min ensamhet. Det blev bara lite rester från veckan. Efter maten så började jag på ännu en bok: ”Tankar från sängkanten”, en bok med krönikor och noveller av Marian Keyes.


 

Borzko kom hem vid sextiden. Sen satt han och slötittade på teve i ett par timmar. Han kände sig fortfarande dålig, så han gick och la sig redan vid halvtiotiden. Jag läste i min bok större delen av kvällen, och varvade lite med datorn ibland. Slötittade även lite på teve.


 

Jimmy messade nyss att han jobbar över två timmar till klockan tolv i kväll också. Jenny messade nyss från Robin där hon sover i natt. Borzko sover. Jag ska snart också gå och lägga mig, jag känner mig hängig fortfarande.


Kommentarer
Postat av: Angela

Jag hoppas innerligt att nattens sömn gjort underverk och att du vaknar med bättre hälsostatus i dag! *Kram*

2006-09-03 @ 09:53:13
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Tack för din hälsning! Du är alltid gullig och tänker på mig, och kommer alltid med uppmuntrande ord! :-) Jag känner mig bättre överallt i kroppen utom i ryggslutet. Där har jag fortfarande ont. Hade tänkt mig en lång men stillsam promenad på förmiddagen, men det hällregnar här... Så det blir en stilla förmiddag i soffan med datorn, boken och musik istället. *Kram*

2006-09-03 @ 10:05:54
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Anonym

har jenny lagt ner sin blogg?:(:(

2006-09-03 @ 17:01:26
Postat av: Anonym

har jenny slutat blogga? :(;(

2006-09-03 @ 17:03:05
Postat av: Anonym

har jenny slutat blogga:(?

2006-09-03 @ 17:44:11
Postat av: Anonym

oj råkade skicka det lite många ggr, förlåt.

2006-09-03 @ 17:51:53
Postat av: Bim

---> Anonym: Det gör inget att det blev flera kommentarer, bloggen har krånglat lite, man tror inte att det är skickat, och då blir det så där. Nej, jag tror inte att Jenny har slutat att blogga. Men hon har haft så mycket omkring sig senaste tiden så hon har nog inte hunnit med. Hon har ju börjat på gymnasiet, fått massa nya kompisar, hon har jobbat mer än hon brukar, hon har träffat sin pojkvän en hel del, så hon har nog inte haft tid över för sin blogg. Men jag hoppas också att hon får lite mer tid över för den framöver. Jag tycker det är kul att hon bloggar, och jag tycker att hon skriver bra. Och det är ju kul att du och även andra saknar henne! ;-)

2006-09-03 @ 18:05:05
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Ahnna

Testar att skriva nu, det ville inte i fm. Hoppas du mår bättre nu.

2006-09-03 @ 19:50:58
Postat av: Angela

Aj, aj ,aj! Att ha ont i ryggen, var det nu än sitter, gör ju att hela kroppen blir lidande. Men musik och lite stillje gör nog susen ;-) *Kram*

2006-09-03 @ 20:01:11
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Ahnna: Ja, bloggen har krånglat lite i dag. Jag mår bättre, men tyvärr inte helt bra...

2006-09-03 @ 20:57:10
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Angela: Ja, det är liksom inte egentligen ryggen jag har ont i... Svårt att beskriva... Mer som inne i ryggslutet... Typ lite som mensvärk... Fast ändå inte... Vet inte vad det är...

2006-09-03 @ 20:59:47
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0