Måndagen den 18 september 2006

Jobbade…


 

(Jag kommer att ha stegräknaren på mig på jobbet ett tag framöver. Jag tycker det är kul att kolla hur många steg vi ungefär går på de olika arbetsveckorna som vi har. Vi har ju fem arbetsveckor som vi alternerar emellan. Jag har kollat förut en gång för ett par år sedan, och det är cirka 10.000 steg om dagen som vi går.)


 

(Antal steg på jobbet i dag: 10.462)


 

Kom hem vid kvart över två. Borzko var hemma när jag kom hem. Han är ju ledig på måndagar ett tag framöver. Han hade gjort veckostädningen i dag. Jimmy var inte hemma. Han jobbade mellan 14.00 och 22.00 i dag. Jenny var inte heller hemma. Hon har eftermiddagsvecka i skolan i dag och slutade 17.00.


 

Jag gick till Centrum nästan direkt när jag kom hem. Där var jag på Apoteket och hämtade ut två recept. Köpte lite andra grejer också. Sammanlagt så gick recepten plus det övriga på över sexhundra kronor. Lång väntetid som vanligt var det också. Det tog över en halvtimme innan det blev min tur.


 

Resten av eftermiddagen höll jag på och fixade med lite allt möjligt här hemma. Satt lite med datorn också. Jimmy hade varit och handlat ett nytt minneskort till mig i förmiddags. Nu har jag 1 GB istället för 512 MB. Han fick mitt gamla kort till sin mobil. Jag satt och la in mer musik i mobilen.


 

Jenny kom hem från skolan vid kvart i sex. Borzko stack iväg vid sextiden till sitt jobb och hämtade hem sin lastbil tills i morgon. Jenny satt sen i sitt rum framför datorn. Jag satt i kökssoffan med min dator.


 

Vid åttatiden så kom Jenny ut till mig i köket. Vi tittade på ”Idol” och fikade tillsammans. Jag tyckte att framförallt Linda skulle gå vidare. Som andra finalist vill jag nog att Jessica skulle gå vidare. I och för sig var hon inte så bra i kväll, men hon har varit väldigt bra tidigare. Fast de andra tre, Lisa, Emma, och Cosima, var också bra… Jättesvårt att välja, alla är ju så bra. Jag ringde inte på någon. Resultatet kommer halvelva.


 

---------  


 

Jag mår bättre i dag. Bara lite ont i halsen, lite ont i huvudet, lite snorig, och lite trött…


 

---------  


 

Och Valet 2006 gick ju inte precis som jag ville tyvärr…


 
---------    

Kommentarer
Postat av: Angela

Det är ju det jag sagt...i mitt nästa liv ska jag bli mattant ;-) Som jag får kämpa med promenader och löpband för att få 10 000 steg...så räcker det att "bara" jobbar en dag ;-) *Kram*

2006-09-18 @ 22:31:10
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Anonym

Socialdemokraterna kanske kommer tillbaks nästa år igen,vem vet?

2006-09-19 @ 15:47:53
Postat av: Bim

---> Angela: Hahaha! Ja, nån fördel ska vi väl ha av jobbet! ;-)

2006-09-19 @ 16:47:01
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Anonym: Njae, inte nästa år va!? Men vid nästa val kanske!

2006-09-19 @ 16:47:31
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Emelie

Jag har läst någonstans att 10.000 steg är rekomenderat för att behålla den vikt man har. Kan det stämma kanske?

2006-09-20 @ 12:48:04
URL: http://Emelie.webblogg.se
Postat av: Emelie

oops, bloggadressen där ovanför tillhör någon annan. detta är min :)

2006-09-20 @ 12:48:55
URL: http://Emelietherese.webblogg.se
Postat av: Bim

---> Emelie: Ja, 10.000 steg om dagen ska man gå för att behålla sin vikt bland annat. Och för att man överhuvudtaget ska må bra. Det är i alla fall vad många rekommenderar. Och jag tror på det! På mig stämmer det i alla fall! Jag försöker att gå ungefär så mycket på lördagar och söndagar när jag är ledig också.

2006-09-20 @ 17:26:21
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Emelie. Okej! Ska kika in hos dig! ;-)

2006-09-20 @ 17:26:42
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0