Onsdagen den 13 september 2006

Jobbade…


 

Åkte hem direkt efter jobbet. Lämnade bara av bilen, och sen så gick jag till Centrum och tog tunnelbanan in till stan. Gick av vid T-centralen och gick direkt till H&M på Drottninggatan. Där hittade jag jackan som jag har letat efter. Köpte den (400:-) och en lång sjal (100:-).



 





 

 

Sen så gick jag omkring lite i stan och tittade och njöt av värmen. Underbart väder, varmt och soligt, rena sommardagen. Köpte mig en glass och satte mig en stund vid Hötorget och tittade på fruktstånden och allt folk.


 

Mötte upp en snabbis med Jenny och Robin som hade varit på eftermiddagsbio. De skulle sen träffa en kompis till Robin och äta i stan. Jag åkte hemåt med tunnelbanan till Farsta.


 

Stannade till i Centrum och hämtade ut konsertbiljetter i Farsta Tobak. Jag och Jimmy ska gå och se ”Europe” på Hovet i november.



 



 

Kom hem vid femtiden. Jimmy var hemma när jag kom hem. Han hade jobbat mellan sju och fyra i dag. Han och jag åt middag tillsammans vid halvsextiden.


 

Jag höll på och fixade med lite allt möjligt här hemma. Sen när jag var klar med det jag ville ha gjort så hamnade jag i kökssoffan med datorn i knäet. Beställde några böcker från bokus.com och cdon.com bland annat.


 

Jimmy satt framför datorn i sitt rum större delen av kvällen. Borzko kom hem från jobbet vid halvåttatiden. Middag, dusch, och sen sport på teve blev hans kväll.


 

Jenny och Robin kom hem från stan vid halvniotiden, Robin skulle också sova här i natt. De köpte glass med sig på vägen hem, som vi sen alla fem åt. Satt en stund allihopa i köket och pratade.


Kommentarer
Postat av: Junitjej

Det låter som om du har haft en bra dag. Visst är det kul att gå i affärer och handla?! Du berättade att du jobbar som mattant. Jag jobbar också i skola, men som lärare. Vi kallar er för bambatant. Ha det gott!

2006-09-13 @ 22:07:23
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Mimmi-snart bloggare

Din figur ser ju helt fantastisk ut. Hur lyckades du gå ner i vikt? Är det alla härliga promenader? :) Eller har du några tips att dela med dig av? Följer din blogg varje dag!

2006-09-13 @ 23:13:10
Postat av: Ahnna

Vilka fina kläder du köper. Jag hittade inget på HM i borås i går. Jag gillade sjalen, den såg go ut.

2006-09-14 @ 00:26:48
Postat av: Bim

---> Junitjej: Ja, det var en bra dag i går! Jag älskar att shoppa! ;-) Ja, jag har hört att neråt Göteborg så kallar de oss mattantar för bambatanter! ;-) Men det säger inga här i Stockholm. Ha det bra du också!

2006-09-14 @ 20:05:08
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Mimmi - snart bloggare: Hej! Tack för berömmet! Ja, promenaderna har nog en stor del i min viktnedgång. Annars så kan jag tipsa om Aftonbladets ViktKlubben på Internet. Det var det som hjälpte mig till störst del att gå ner i vikt. Kul att du följer min blogg! Skriv till mig när du tar bort ordet "snart" i ditt namn, så kan jag följa din!

2006-09-14 @ 20:07:26
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Ahnna: Tack för berömmet! Jag gillar både jackan och sjalen mycket. Men nu är det rena sommaren här, så jag har inte använt det än.

2006-09-14 @ 20:09:20
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Angela

Woow! Vilken modetjej man har som bloggkompis! Jättefin blir du som alltid i allt du köper. God smak!

2006-09-14 @ 22:03:53
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Hihihi! Tack ska du ha! Nu blir jag ju nästan lite generad! ;-)

2006-09-14 @ 22:13:44
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bittan

Åhh så KUL!!Kom hit för att berätta att jag bloogt om DEJ,haha!
Inget farligt,hade 1års JUBILEUM o skrev att din space var den allra första jag såg.;D
Sen flytta ju du hit o på den vägen e' det..Att jag skriver här har 2 orsaker..Dels att det var 1år just den 13:nde+jag ser att ni ska på EUROPE..haha!Jag bokade 4 biljetter iförrgår,den 2 Nov. är de här o spelar i LisebergsHallen.;D
Kul.
Ikväll har Liisa o hennes vänner sett Hardcore Superstar på Liseberg!
Hade blivit nästan kaos..Deras "hemma publik"så det var smockfullt,sommarkvälls vädret gjorde väl sitt!
Du e' Välkommen över t. space nå'n gång du har tid!
Mysigt att läsa att ni har det bra,min lilla BambatantVän!
Snabba dej att bli kvitt förkylningen bara..inge' roligt alls ju!
Goaste kramen från Bästkusten*blink*
Hälsa familjen..

2006-09-16 @ 01:41:15
URL: http://majornasbittan.spaces.live.com/
Postat av: Bim

---> Bittan: Hej Bittan! Kul att höra ifrån dig! Det är långt mellan gångerna! Måste ju genast springa iväg till din blogg och läsa vad du har skrivit om mig! Alltid roligt att bli omnämnd i någons blogg! --- Jaha, så ni ska också på Europe! Kul! Jimmy såg "Monsters Of Tribute" i går. Jag skulle också ha varit med, men jag mådde tyvärr inte bra. Men vi har en massa roliga evenemang att se fram emot: "Rent", "George Michael", "Europe", "Iron Maiden, "Mamma Mia". --- Jag ska försöka att bli lite bättre på att läsa och kommentera i din blogg... Kul att behålla kontakten! Men du är ju bättre på det än vad jag är! --- Ha det så bra nu. Många kramar från Britt-Marie.

2006-09-16 @ 12:32:49
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Anna K

Snygg jacka och sjal!

2006-09-20 @ 22:27:41
URL: http://massablaj.blogspot.com
Postat av: Bim

---> Anna K: Tack ska du ha! Jag trivs jättebra i jackan! Sjalen har jag inte använt ännu!

2006-09-21 @ 15:57:22
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0