Söndagen den 17 september 2006

Gick och la mig vid tolvtiden i går kväll. Blev väckt först klockan sex i morse av Jimmy som kom hem från krogen. Somnade om och vaknade sen klockan sju när larmet på min mobil ringde. Gick upp, duschade, gjorde mig i ordning, och sen så blev det gröt och fika till frukost. Borzko gick upp vid halvniotiden och gjorde sina morgonbestyr. Jenny och Jimmy sov. Jenny skulle sova till klockan tolv och Jimmy till klockan två hade de sagt. Jag satt vid datorn en liten stund efter frukost. Mådde tyvärr lika dåligt som i går: ont i halsen, ont i huvudet, snorig, men ingen feber.


 

Beslutade mig i alla fall för en liten kort promenad trots att jag inte mådde bra. Borzko kände sig bättre från sin förkylning och beslöt sig för att gå till Farstahallen och styrketräna och basta. Vi gick iväg vid tiotiden båda två. Jag gick med honom bort till Farstahallen, och sen gick jag en sväng runt om i Farsta. Hemma igen strax före elva.


 

Stegräknaren visade:

Effektiv gångtid: 48 minuter och 14 sekunder

Antal steg: 5.639

Distans: 4 kilometer och 790 meter

Förbrukade kalorier: 170



 



 



 

Väl hemma igen så höll jag på och fixade med lite allt möjligt här hemma. Satt lite vid datorn en stund också. Vid halvtolvtiden så vaknade Jenny och gick upp. Hon åt frukost och jag åt lite lätt lunch med henne då. Sen så satt hon i sitt rum och slöade framför datorn och teven. Jag slöade i kökssoffan tillsammans med min bok, ”Små citroner gula” av Kajsa Ingemarsson, och läste så småningom ut den också. (Recension finns i separat blogginlägg).


 

Klockan två så vaknade Jimmy och gick upp. Han åt frukost och duschade. Borzko kom hem från gymmet vid tvåtiden. När båda två var klara så gjorde vi dagens viktigaste: vi tog oss bort till Västbodaskolan och röstade! Riksdagsval, landstingsval, och kommunalval såklart, och så vårt lokala val om trängselskatten. Det var Jimmys första val, så det kändes lite speciellt. (Se blogginlägg om hur vi röstade).


 

När vi kom hem igen så stack Borzko iväg igen. Hans Pappa skulle ha fyllt år i dag om han hade levt. Så Borzko skulle möta upp med sin Mamma, och så skulle de åka till hans Pappas grav. Sen så skulle han följa med sin Mamma hem, äta middag där, och vara där en stund på kvällen.


 

Jag, Jimmy och Jenny åt middag vid fyratiden. Sen när vi var klara så stack Jenny iväg med tunnelbanan in till stan. Hon skulle möta upp med några av sina klasskompisar och gå och fika med dem.


 

Jimmy satte sig vid datorn i sitt rum. Och jag satte mig i kökssoffan med min dator. Vid sextiden sen så tog vi en sväng iväg och handlade chips, dipp, och godis för att ha till valvakan. Satte oss sen med våra datorer i vardagsrummet med ett öga på datorn och ett öga på teves valvaka.


 

Jenny kom hem vid halvåttatiden. Då gjorde hon oss sällskap i vardagsrummet framför teven. Sen så satt vi tre där och åt gott och följde valvakan. Och vi får väl se hur det går…



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0