Söndagen den 3 september 2006

Mobilen larmade klockan sju i morse. Sov även i natt åtta timmar istället för mina vanliga sex timmar. Gick upp, duschade, gjorde mig i ordning, och sen så åt jag min vanliga frukost. Mådde lite bättre än i går. Men fortfarande så hade jag jätteont i ryggslutet. Hade tänkt mig en lugn och stilla morgonpromenad sen, men det öste ner regn utanför fönstren, så det blev inget av med det.


 

Borzko gick upp vid halvniotiden. Han sov även i natt elva timmar istället för sina vanliga sju-åtta timmar som han brukar sova när han är ledig. Han genomgick sina morgonbestyr. Även han mådde lite bättre i dag, men inte helt bra än.


 

Jenny sov ju hos Robin i natt så hon var inte hemma. Jimmy skulle sova till elvatiden. Borzko tog det bara lugnt större delen av dagen och gjorde inget speciellt.


 

Jag satt i soffan i vardagsrummet och varvade min tid mellan datorn och boken under förmiddagen. Gjorde om lite i min blogg bland annat. Delade upp kategorin Recensioner i två kategorier, Bok-Recensioner och Film-Recensioner. 


 

Vid ettiden så stack Jimmy iväg till McDonalds för att jobba mellan 14.00 och 23.00. Och vid ettiden så stack även jag iväg. Jag tog tunnelbanan in till stan för att möta upp med Jenny vid Medborgarplatsen.


 

Vi promenerade sedan från Medborgarplatsen in till Hötorget. Regnet hade upphört, och det var mulet men varmt väder. Sen så gick vi och fikade och satt och pratade en stund. Efter det så blev det lite tittande i affärer. Jag handlade ingenting i dag. Jenny handlade ett par cityshorts/höstshorts.



 



 

Sen så promenerade vi samma väg tillbaka, från Hötorget till Medborgarplatsen. Där mötte vi upp med Robin som bor där, och så tog vi alla tre tunnelbanan till Farsta. Hemma igen vid halvfemtiden. Borzko var inte hemma, han hade åkt iväg en sväng till sin Mamma, och han skulle även äta middag där.


 

Stegräknaren visade:

Effektiv gångtid: 1 timme, 55 minuter och 22 sekunder

Antal steg: 11.386 steg

Distans: 9 kilometer och 670 meter

Förbrukade kalorier: 345


 

Vid femtiden så gick Jenny och Robin till ”Wok & Indisk Take Away” i Centrum och köpte hem mat. Jag åt en rätt som hette ”Bangkok Bull” som innehöll biff, thai curry, kokosmjölk och grönsaker. Den var jättegod och lite lagom stark.



 



 

Höll sen på och fixade med lite allt möjligt här hemma. Satt en liten stund med datorn också. Sen vid sjutiden så tittade jag, Jenny och Robin på dvd-film. Det blev den svenska komedin: ”Heartbreak Hotel”.


 

Borzko kom hem från sin Mamma vid halvniotiden. Sen så tittade han på sport på teve resten av kvällen. Jag satte mig i köket med datorn resten av kvällen. Jenny och Robin kom och gjorde mig sällskap en stund och tog en kvällsmacka.


 

Nu är det strax dags för sängen. Måndag i morgon igen… Tidig uppgång…


Kommentarer
Postat av: Angela

Ja, är det inte typiskt att helgen går så fort? Motsvarande tid på jobbet känns inte på långa vägar lika snabb ;-)
Ha nu en bra arbetsvecka! *Kram*

PS. Skönt att höra att du var lite bättre i dag. Var nu rädd om dig! DS.

2006-09-03 @ 22:22:46
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Vanja

Jag visste att det var er jag satt mitt emot idag på Chrissan. Haha verkade bara skumt att säga hej jag vet allt om er, men ni inget om mig ;)


// Lunchande personalen mitt emot med dagenefterångest

2006-09-03 @ 22:30:57
Postat av: Bim

---> Angela: Ja, två dagars helg går ju så otroligt mycket fortare än två dagar vardagar. ;-) Ha en bra arbetsvecka du också! :-) Och jag mår ännu bättre i dag, dock inte helt bra ännu. *Kram*

2006-09-04 @ 14:47:58
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Vanja: Hej Vanja! Hahaha! Vad kul! Så du visste vilka vi var!? Läser du både min och Jennys blogg? Jag har tänkt den tanken ibland när man är på stan, att nån kan känna igen en från bloggen! Jag vet vem du var, ljus tjej framför oss. Du pratade i mobilen om att du var bakis, och om dina vindruvor i sängen! ;-) Ja, det var ju på John Criss som vi fikade, glömde skriva det i bloggen! Kul att du kommenterade! :-)

2006-09-04 @ 14:50:44
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Vanja

Haha ja det var en rätt galen kväll innan och jag hade lite ångest, milt uttryckt. Följer gör jag inte, men jag har hamnat på era bloggar då och då av en slump, via kommentarer och länkar hit och dit. Därför blev det lite kul när man insåg att "hey jag känner igen dem". Mysigt ni verkade ha det i alla fall! (:

2006-09-04 @ 16:40:39
Postat av: Bim

---> Vanja: Ja, jag förstår att du hade lite ångest! ;-) Det kanske man ska ha efter en sån kväll... Jag har själv en gång stött på en bloggare på stan, men jag vågade inte heller hälsa! ;-) Men det är ju lite kul när man känner igen nån! Ja, vi hade det mysigt! Det har vi alltid när vi shoppar/fikar/promenerar i stan! Jobbar du extra i någon restaurang på helgerna? Var någonstans?

2006-09-04 @ 18:41:40
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Vanja

Ja visst, det är lite minikändis över det. Jag jobbar ju på John Chris, hade lunchrast... Varje söndag och ofta lite mer därtill. Det var därför jag var så utsliten, först en galen kväll och sedan direkt till jobbet. Om du brukar gå dit vet du ju hur stressigt vi har det bakom disken ;) Kram

2006-09-04 @ 18:45:53
Postat av: Bim

---> Vanja: Jaha! Så det är där du jobbar! Ja, Jenny och jag fikar ofta där när vi är i stan. Och hon fikar också ofta där med sina kompisar. Himla mysigt ställe! Och alltid mycket folk! Så jag förstår att det är stressigt! Men både Jenny och jag har också stressiga jobb! ;-) Hon jobbar extra på 7-Eleven på Götgatsbacken, och jag är ju mattant! ;-)

2006-09-04 @ 18:47:58
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0