Torsdagen den 21 september 2006

Jobbade…


 

Antal steg på jobbet i dag: 10.884.


 

Kom hem från jobbet vid kvart över två. Ingen var hemma när jag kom hem. Jimmy jobbade mellan sju och fyra i dag och beräknade att komma hem klockan fem. Jenny hade eftermiddagslektioner i dag och beräknade att komma hem vid kvart i sex. Borzko jobbade som vanligt, sen så skulle han åka direkt till fotbollsmatchen på Söderstadion mellan Hammarby IF och IFK Göteborg, och beräknade att komma hem vid halvtiotiden.


 

Jag höll som vanligt på med lite allt möjligt här hemma på eftermiddagen. När jag tyckte att jag hade gjort nog med nytta för i dag så satte jag mig och läste lite i min bok, ”Fallhöjd” av Nick Hornby.


 

Vid halvsextiden så kom både Jimmy och Jenny hem samtidigt. Vi åt middag ihop då alla tre. Sen så plockade bara Jenny ihop lite grejer och så stack hon iväg igen. Hon skulle möta upp med en kompis till Robin, sen gå med honom och titta på när Robin spelade en innebandymatch, och sen sova hos Robin i natt.


 

Och det var kul att träffa Jimmy! Jag har inte sett honom på fyra dygn trots att han inte har varit bortrest. Han har jobbat eftermiddagsskift så vi har gått om varandra hela tiden. Han har åkt till jobbet strax innan jag har kommit hem från jobbet. Och sen när han har kommit hem så har jag sovit.


 

Jimmy duschade och gjorde sig i ordning efter middagen. Sen när han var klar så stack vi en sväng till Centrum. Först så var vi på Teknikmagasinet där Jimmy hämtade ut sin gamla mobil som har varit på garantireparation. Nu ska den säljas. Sen så var vi på HemKöp där jag hämtade ut ett bokpaket med sex stycken böcker.



 


 


 

Väl hemma igen så tog vi det bara lugnt. Jimmy satt mest i sitt rum vid datorn. Jag hamnade i kökssoffan med min dator. Sen klockan åtta så kollade jag på ”Idol”. I dag hade jag tre favoriter precis som i går: Johan, Erik och Jonas. Så jag hoppas att två av dem går vidare i dag, och en får vara med i morgon kväll igen.


 

Gårdagens Idol-omröstning kan man väl säga att den blev som jag tyckte och ville. Jag hade ju tre favoriter i går: Sara, Felicia, och Cissi. Sara och Felicia gick ju vidare till finalen. Så nu är det bara att hoppas på att Cissi kommer att vara bland de sex som juryn komma att välja ut för en extra omröstning på fredag.


 

Min förkylning går lite upp och ner varje dag. I går kände jag mig mycket bättre. Men i dag har jag mer ont i halsen igen tyvärr.


 

Och i morgon är det fredag! Härligt!  


Kommentarer
Postat av: sanna

min favorit i idol är Johan tycker han är jätte bra :D
Minns att köpte boken funny valentine förut, har du läst den ännu?
Härlig med fredag :D!

2006-09-21 @ 21:29:20
URL: http://wiiberg.blogg.se
Postat av: Bim

---> Sanna: Ja, en av mina favoriter är Johan! Men jag har många! Det kommer att bli svårt att välja i finalen! Nej, jag har inte läst Funny Valentine ännu. Jag köper bara nya och nya böcker hela tiden, så den kommer bara längre och längre ner i högen! Ja, underbart med helg! :-)

2006-09-22 @ 15:42:23
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0