Ännu en av alla dessa listor! ;-D

Ännu en av alla dessa listor! ;-D
Den här hittade jag hos
Siss3l.
Utmanar ingen speciell, känner ni för det så häng på! ;-D




Vad heter du: Britt-Marie Kullin.

Var bor du: Farsta, en söderförort till Stockholm.

Trivs du där: Ja, jättebra!

Brukar du läsa horoskop: Nej, aldrig.

Har du körkort: Ja, har haft sen jag var arton år.

Favoritdjur: Inget.

Festar du mycket: Typ aldrig.

Sprit, cider, vin eller öl: Cider, 2,25 %, eller alkoholfri cider.

Brukar du bli för full: Nej.
Antal kuddar i sängen: Tre, två stora och en liten.

Äger du ett busskort: Nej.

Vad åt du till frukost: Två knäckemackor med mjukost och grönsaker på.
Har du haft sex idag: Nej.

Nästa mål i ditt liv: Att hjälpa, stödja, och supporta mina barn.

Hur svarar du i mobilen: Det beror på vem som ringer.
Antal timmar sömn inatt: Lite drygt sex timmar.

Sov du ensam: Nej.

Din hobby: Läsa böcker och sitta med datorn.

Vad är det för veckodag?: Måndag.

Vad åt du senast: Potatiskroketter, tomater, och basilikadressing.

Vem fick du sms av senast: Jenny.
Vem ringde dig senast: Borzko.

Godaste ölen du druckit: Ingen aning.

Vilka hårfärger har du haft: Blond och rödhårig.

Vad såg du senast på TV: Lite i början på Beck-filmen i går.

Vad läser du för bok just nu: Liseys berättelse av Stephen King.

Längd: 163 cm.

Skostorlek: 39.

Hårfärg: Blekt blondin.

Är du kär i någon: Ja.

Vad gör du om ett år: Typ samma som nu.
Önskar du att du bodde någon annanstans: Nej, egentligen inte. Eller kanske där det är lite varmare...

Dricker du: Nej, inte sedan några år tillbaka.

Vilken parfym använder du: Date Me.

Vilka skor använder du: Oftast mina svarta Puma-gympadojor.

Dagens klädsel: Ljusblå jeans från H&M och ett svart linne.


Kommentarer
Postat av: lisa

kanske en för personlig fråga, men du verkade ju röka som ung (har sett det på bilder i din blogg) och drack förut (stod också i bloggen). Hur gjorde du för att sluta och varför? Du berhöver absdolut inte svara om du inte vill det! Skit bra blogg föresten. Keep up the good work! *Kram*

2007-08-20 @ 22:03:54
Postat av: Sanna

Tänkte fråga, hur det kommer sig att du inte dricker alls? Hur länge har du varit nykterist och varför?

2007-08-20 @ 23:31:34
Postat av: Sissel

Jasså du, du snodde listan av mig.. ;) Min mamma har inte heller druckit på massvis av år.. Det är guld värt att inte ha en förälder som dricker!

2007-08-21 @ 18:37:17
URL: http://siss3l.blogg.se
Postat av: Bim

---> Lisa: Ingen fara! För mig är det okej att ställa personliga frågor. Vill jag inte svara, så avstår jag bara!
Vad gäller rökningen så rökte jag ett paket om dagen från jag var 14 till jag var 26. Men jag sa alltid att jag skulle sluta den dag som jag blev med barn. Och det gjorde jag! Samma dag som jag fick positivt på graviditetstestet så slutade jag. Det är över tjugo år sen, och jag har inte tagit ett bloss sedan dess. Nu är jag en riktig anti-rökare. Jag avskyr rök, och skulle aldrig kunna tänka mig att börja igen.
Din andra fråga kommer i nästa kommentar!
Och tack för berömmet om bloggen! Det glädjer mig!

2007-08-21 @ 19:10:46
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Sanna: (Och Lisa!) Jag har inte druckit sedan 2002 eller 2003, kommer faktiskt inte riktigt ihåg när det var. Innan dess så har jag väl druckit "normalt" under hela livet. Varför jag slutade kan jag egentligen inte riktigt svara på, för jag vet faktiskt inte egentligen. Det kanske låter konstigt, men det är sant. Det var många små, små orsaker som spelade in, och sammantaget gjorde att jag slutade. Typ dessa: (1) Många i min närhet drack "lite för mycket" ibland, och jag ville visa att jag kunde avstå. (2) Mina barn kom upp i den åldern när många börjar testa alkohol, och jag ville vara ett gott omdöme. (3) Tyckte inte om att "tappa kontrollen", vilket man gör lite när man dricker. (4) Ville alltid kunna köra bil och kunna hämta barnen om det behövdes när de var ute. (5) Tyckte det kändes fel när det kändes som att det alltid var viktigast att dricka alkohol när vi träffade släkt, vänner, och grannar. (6) Ville visa "andra" i min närhet att man kan ha roligt utan alkohol. (7) Massor med små, små, andra orsaker som jag inte kommer på just nu...
Sen så hade jag nog egentligen inte tänkt att hålla upp så länge som jag har gjort (4 eller 5 år). Men alla andra gjorde så stor sak av det, och frågade alltid när jag skulle börja dricka igen. Då blev jag lite "trotsig" och höll upp längre än vad jag kanske hade tänkt mig.
Nu skulle jag nog kunna tänka mig att dricka "normalt" igen. Men samtidigt så trivs jag så bra med att inte dricka, så varför ska jag egentligen börja!? Jag saknar det aldrig ju. Så det känns liksom "onödigt". Men jag kanske börjar när som helst igen. Eller så kanske jag aldrig mer dricker. Jag har faktiskt ingen aning. Det får bli som det blir, som jag känner för.
Oj, vad långt det blev! ;-D

2007-08-21 @ 19:20:37
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Sissel: Tack för den kommentaren: "Det är guld värt att inte ha en förälder som dricker!" Den gladde mig! :-D

2007-08-21 @ 19:22:48
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Sanna

okej jag förstår dig helt! Tycker det är bra, varför ska man dricka om man inte känner för det?
Och alkohol är ju adrig bra egentligen, så kan man avstå så är det ju super!

2007-08-22 @ 14:54:38
Postat av: Bim

---> Sanna: Precis! ;-D

2007-08-22 @ 15:22:23
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0