Dagens Dagbok - Lördagen den 4 augusti 2007 - Eftermiddagen.

Jimmy och jag gick iväg mot Centrum vid strax efter ett. Och så tog vi tunnelbanan in till Hötorget. Gick sen ner mot Humlegården, där PrideParaden utgår ifrån. Sen så gick vi till Kungsgatan och ställde oss för att titta.

 

Sen så stod vi där mellan ungefär klockan två till halvfyra och tittade på hela Paraden. Vi fotograferade en hel del båda två. Jimmy hade lånat Jennys kamera. Solen kom fram, och det  blev jättevarmt och skönt att stå där.

 

Kolla in mina två tidigare blogginlägg. Ett med dagens kändisspotting och ett med tjugotvå fotografier från PrideParaden.

 

När hela Paraden hade rullat förbi oss så gick vi till Hötorget och tog tunnelbanan hem till Farsta igen. Kom hem vid fyratiden.

 

Borzko hade kommit hem från jobbet vid tvåtiden i dag, så han var hemma när vi kom hem. Vi tre åt middag direkt då. Återigen så blev det mat från vår lokala pizzeria på gatan. Borzko och Jimmy åt varsin pizza. Jag åt en pastasallad med räkor.

 

Efter maten sen så skjutsade jag även i dag Jimmy hem till hans kompis Kristian i Högdalen. Och även i dag tog han inte sin egen bil för de skulle sen vidare på fest och dricka öl.


Kommentarer
Postat av: Snurran

Och du åkte in på paraden i år igen! Det är säkert roligt men jag är ju inte så förtjust i folksamlingar som du vet, men det var roligt att se lite bilder där ifrån iallafall! *kram*

2007-08-04 @ 22:15:51
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Bim

---> Snurran: Självklart så åkte jag in! Det är en tradition för mig. Det är kul, och så vill jag ge mitt stöd. Det är inte så trångt som det ser ut. Vägen är ju så lång. Där vi stod var det inte så mycket folk. Du borde åka in nån gång. Det är kul att se alla som klär ut sig. Men det är också gripande att se till exempel föräldrar som går med för att stötta. Då blir jag alltid lika rörd. *Kram*

2007-08-04 @ 22:19:36
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Snurran

Ja, kanske kommer jag till skott någon gång, vem vet? *kram*

2007-08-04 @ 23:10:24
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Bim

---> Snurran: Hahaha! Ja, man vet ju aldrig! Efter mycket tjat och lång tid, så brukar du ju ibland följa mina råd! Jag vet hur det var med Lunarstorm, börja träna, övergå till blogg, med mera... Nu väntar jag på fotografier i bloggen! Och kanske PrideParaden nästa år! (Ja, just det! Kanel på gröten också! Och kanske har jag glömt något!? Eller?) *Kram* ;-D

2007-08-04 @ 23:13:01
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Snurran

Foton kommer nog snart nu skulle jag tro, jag tycker också det är roligare att läsa text med lite insprängda foton emellanåt, så det har ju inte egentligen varit ovilja som har hållit mig tillbaka där, mer tekniska "svårigheter". Den nya kameran är lättare att lägga in bilder på datorn med, så nu gäller det bara att börja använda den ;-D *kram*

2007-08-05 @ 20:28:20
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Bim

---> Snurran: Vad roligt! Jag ser verkligen fram emot dina fotografier! För även om jag gillar din blogg ändå, så är det tusen gånger roligare att läsa en blogg med fotografier i! Det behöver ju inte vara varje dag, men i alla fall ibland! ;-D

2007-08-05 @ 20:34:30
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0