Dagens Dagbok - Onsdagen den 15 augusti 2007 - Första halvan av dagen.

Mobilen larmade klockan sju i dag också. Jag gick upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Och sen så blev det som vanligt frukost med nyhetsläsning i datorn. Efter det så höll jag på och fixade med lite allt möjligt här hemma, och så varvade jag med datorstunder.

 

Borzko hade som vanligt gått upp klockan fyra och åkt iväg för att jobba. Och Jimmy hade gått upp klockan sex och åkt till sitt jobb.

 

Jenny och Jocke vaknade vid halvtiotiden, och vid tiotiden så gick de upp. Jocke var ledig från jobbet i dag, och Jenny skulle jobba ett kvällspass. De åt frukost, och jag tog en fika och en pratstund med dem.

 

Sen vid kvart i elva så åkte jag iväg med bilen. Åkte hem till min Mamma och Pappa i Örby och parkerade bilen där. Sen så promenerade vi till Älvsjö och till Rica Talk Hotel som ligger precis bredvid Stockholmsmässan nära Älvsjö Station.

 

De invigde hotellet i maj 2006, och ända sedan dess så har min Mamma och Pappa pratat om att gå till hotellets restaurang och äta lunch. De trodde att restaurangen låg högst uppe i hotellet, som har nitton våningar, men den låg tyvärr på första våningen...

 

Mamma blev lite besviken över det och frågade om man fick åka högst upp och titta på utsikten. Det fick man tyvärr inte, för där är en konferenslokal. Men den väldigt snälla och trevliga servitrisen sa att det inte var någon konferens för tillfället, och att hon kunde åka upp med oss och visa oss utsikten när vi hade ätit klart.

 

Vi åt alla tre räksallad till lunch. Och efter det så tog vi en kaffe och sorbetglass. Satt i ungefär en och en halv timme och pratade och hade det trevligt. Sen när vi var klara så åkte vi upp till nittonde våningen och till konferensanläggningen, tillsammans med den trevliga servitrisen. Var ute på terrassen och tittade på den jättefina utsikten, och fotograferade även lite.

 

Promenerade sen tillsammans hem till Mamma och Pappa i Örby. Fick en kasse med pocketböcker av Pappa med mig hem. De spar aldrig på pocketböcker efter att de har läst dem, utan jag brukar ta dem, istället för att de ska kasta dem. Jag behåller de jag inte har, och de jag redan har, de ger jag vidare till någon annan.

 

Kom hem vid strax efter två. Höll på och fixade med lite allt möjligt här hemma då, och varvade med stunder vid datorn.

 

Jenny och Jocke hade gått iväg till Centrum efter att jag åkte i förmiddags, så de var inte hemma när jag kom hem. De kom hem vid halvfyratiden. Jenny gjorde sig då bara i ordning och packade ihop lite grejer, eftersom hon skulle jobba ett kvällspass mellan fem och elva i dag.


image1022

image1023

image1024

image1025

image1026

image1027

image1028

image1029

image1030

image1031

image1032

image1033


Kommentarer
Postat av: Junitjej

Räksalladen ser väldigt god ut!

2007-08-15 @ 18:13:51
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Bim

---> Junitjej: Det var den! En av de godaste räksallader jag har ätit någon gång faktiskt! :-D

2007-08-15 @ 18:31:05
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Jojo

Ser mumsigt ut! Har också varit där uppe..och i sviten..aka "konferensrummet" och kikat. De var på kvällen, såg inte sååå mycket..men finare utsikter finns :p

2007-08-15 @ 18:37:06
URL: http://jojoaug.blogg.se
Postat av: Bim

---> Jojo: Ja, det var gott! :-) Ja, finare utsikter finns nog. Men min Mamma tyckte att det var kul att se. Hon har bott i nästan hela sitt liv i områden runt omkring där.

2007-08-15 @ 18:44:06
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: elina

jobbar inte du? eller du kanske bara har semester nu ;p

2007-08-15 @ 20:03:50
Postat av: Tingeling

Vilken otrolig utsikt.
Har kikat lite här inne hos dig och blev så sugen på att göra den där vetesalladen tror det blir en i morgon.Trevlig blogg och tack för tipset /tingeling

2007-08-15 @ 20:13:37
URL: http://tingeling-tingeling.blogspot.com/
Postat av: Mia

Hej, Hoppas allt är bra med er. Hotellet har jättegod mat, vi har varit där & ätit ett par gånger. Tänk i morgon är det 30 år sedan Elvis dog. Så för 30 år sedan var vi i London, undrar vart de åren har tagit vägen. I oktober skall jag åka till London med Malin & Fredrik. Båda är helt sålda på stan. Jag kan förstå dem för det var vi också en gång i tiden. Men jag tycker fortfarande att det är en härlig stad. Konstigt nog med allt folk & så, men så är det. Har börjat jobba den här veckan, känns lite tungt. Roffe & jag var till Sozopol i Bulgarien förra veckan. Det var riktigt skönt. Som vi pratade om sist, så skulle jag vara jätte glad om du någon gång orkade scanna in fotona från våran klassträff för 16 år sedan. De skull vara så kul att se dem. Ha det gott & hälsa familjen.
Kram Mia

2007-08-15 @ 20:31:35
Postat av: Bim

---> Elina: Jag har sommarlov nu. Men tyvärr sista dagen i morgon... På fredag så börjar jag jobba igen. :-(

2007-08-15 @ 20:36:31
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Tingeling: Kul att du gillar min blogg! Skriv gärna igen och tala om vad du tyckte om vetesalladen, om du gör den. :-D

2007-08-15 @ 20:37:36
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Mia: Hej! Kul att du kikar in här ibland! Och kul när du kommenterar! :-D Ja, jag tänkte just på det, att det är 30 år sen vi var i London första gången! Helt otroligt! ;-D Lät mysigt med Bulgarien. Själv har vi ju inte varit någonstans den här sommaren. Det gick ju så mycket pengar i julas när vi var i Thailand... Ja, just det! Fotografierna! Det hade jag glömt... Måste ta tag i det! Påminn mig igen om det behövs! ;-) Ha det så bra du också. Hälsa du med. Kram från Britt-Marie.

2007-08-15 @ 20:40:45
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Snurran

På den översta vy-bilden kan man skymta grusplanen där Matte spelade matchen (som ska glömmas fort..) i kväll och där han även oftast harvar kring på träning
;-) Vad snäll servitrisen var som lät er åka upp och titta, det kallar jag service! *kram*

2007-08-15 @ 22:41:19
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, just det, det är Älvsjö IP som man ser där. Ja, hon var mycket trevlig och gullig. Det var hon som tog kortet där vi alla tre sitter vid bordet också.

2007-08-15 @ 23:10:49
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Snurran

jag förstod nästan det :-D
Försök att ha en skön dag i morgon, göm Herr Ågren i garderoben!
;-)
*kram*

2007-08-15 @ 23:34:20
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Bim

---> Snurran: Tack ska du ha. Men han är så stor, så jag tror inte att jag får in honom i garderoben i morgon... I morgon ska jag inte träffa någon. Jag vill inte utsätta någon för mig i morgon. Jag ska bara vara själv och tycka synd om mig själv. Jag tror att jag ska sola solarium. Sen ska jag nog bara läsa och sitta vid datorn hela dagen tror jag. Kanske se någon film. Och så packa ihop alla prylar inför fredagen... :-(

2007-08-15 @ 23:38:42
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Angela

Härligt med folk som är lite Serviceminded!

2007-08-16 @ 00:06:17
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Ja, visst är det! :-D Min Mamma uppskattade det enormt mycket! :-)

2007-08-16 @ 00:13:23
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0