Dagens Dagbok - Torsdagen den 16 augusti 2007 - Andra halvan av dagen.

Vid fyratiden så åt jag lite middag i min ensamhet. Sen så fortsatte jag att varva tre saker: fixandes med allt möjligt här hemma, sittandes med datorn i knäet, och läsandes av boken.

 

Jimmy jobbade över i en timme i dag. Sen så åkte han direkt hem till en kompis för att ställa upp och skjutsa lite grejer i sin bil. Middag skulle han äta någonstans på vägen. Och sen så skulle han vara kvar hos kompisen en stund.

 

Borzko kom hem vid sextiden. Han åt middag först, sen så duschade han och gjorde sig i ordning. Och sen så stack han direkt iväg igen när han var klar. Han tog bilen och åkte iväg till Råsunda. Där skulle han möta upp med några jobbarkompisar, och så skulle de se Hammarby spela en UEFA-cupsmatch.

 

Jag flyttade så småningom upp till vardagsrummet. Satt sen med datorn en bra stund och fixade i ordning mina tre blogginlägg med statistik över sommarlovet. Efter det så satt jag och läste lite i min bok igen.

 
 

Nu är klockan halvnio och jag lägger in dagboken från andra halvan av dagen redan nu. Det lär nog inte hända så mycket mer av vikt här.

 

Borzko lär väl komma hem vid halvelvatiden från fotbollsmatchen, och då kommer han att gå och lägga sig direkt.

 

Jimmy lär nog vara kvar hos sin kompis i kväll, och kommer väl hem vid tolvtiden, och då går han väl och lägger sig.

 

Jenny jobbar till klockan elva. Jocke möter upp med henne på jobbet då, och sen så åker de båda två hem till honom och sover.

 

Jag ska läsa i min bok nu fram till klockan nio. Sen så ska jag titta på den andra och sista delen av miniserien på två delar: "Tsunamin - Efter vågen". Jag såg första delen i tisdags, och vill se den andra också, även om den inte var så jättebra som jag kanske trodde att den skulle vara. Den slutar klockan elva. Sen så ska jag prata med Jenny i telefon och höra att allt är bra efter att hon har slutat jobbet. Och därefter så ska jag väl gå och lägga mig...

 

Jag brukar lägga mig vid halvelva när jag ska jobba och gå upp klockan halvfem, för jag vill sova sex timmar. Men jag tror att jag kommer att få svårt att somna i kväll, eftersom jag har lagt mig vid ettiden nästan varje kväll på hela sommarlovet. Så jag tänkte komma i säng vid halvtolvtiden istället, och hoppas på att jag kan somna då. Det får räcka med fem timmars sömn i natt. Det är ju bara en enda arbetsdag och sen så är det ju helg!


Kommentarer
Postat av: Snurran

Hammarby leder... ^^ inside information....(1-0)
Sov så gott - det ska jag försöka göra också, men lite svårt är det att slappna av även för mig..

2007-08-16 @ 21:02:03
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Bim

---> Snurran: Okej! Hoppas på vinst då! Så alla blir glada! ;-) Ja, jag lär nog kanske inte ens få sova mina fem timmar... Jag kommer att vrida mig i min ångest... Jag vet hur jag är... :-(

2007-08-16 @ 21:10:46
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: finkan

Va tråkigt att din ledighet är över. Tur att du får en mjukstart med bara ett pass..

2007-08-16 @ 21:54:53
URL: http://finkans.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Finkan: Ja, lagom med en dag! ;-D

2007-08-16 @ 21:56:41
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Maira

Hejsan Bim! Först vill jag bara berömma för en jätte, jätte bra blogg! Jag är en trogen läsare sen ett år tillbaka =) Sen tänkte jag höra med dig, för några inlägg sedan skrev du att du som högst vägde 72 (om jag inte minns fel) men nu håller vikten runt 57, jag vill så gärna gå ner 5 kilo eftersom jag vet att jag skulle må mycket bättre då både fysiskt och psykiskt. Men jag lyckas ALDRIG, problemet är inte bara att gå ner vikten utan att också hålla den! Kan inte du beskriva vad du äter under en vecka (ungefärligt) båe måltider och sötsaker! Du skulle hjälpa mig så mycket! TACK!! Kramisar Maira!

2007-08-17 @ 01:29:57
Postat av: Bim

---> Maira: Den senaste gången som jag gick ner i vikt, från 66 till 54, då var jag med i Aftonbladets ViktKlubben. Jag kan verkligen rekommendera det, om man gillar att sitta vid datorn. Jag körde stenhårt med ViktKlubben och så promenerade jag. Det tycker jag att du skulle prova. Det är ju omöjligt för mig att säga vad jag äter på en vecka. Jag äter oftast jättenyttigt, jättemagert, och jättelite under vardagarna. Och så tvärtom på helgerna: onyttigt, fett, och mycket. Det är väl kanske inte så bra egentligen. Bättre att äta lagom jämt. Men lagom passar inte mig! Jag måste få frossa och unna mig ibland, och då spar jag ihop till de kalorierna i veckorna. Några tips i övrigt: fiberhavregrynsgröt till frukost, aldrig mjukt bröd - bara knäckebröd, aldrig margarin och/eller ost - bara mjukost, aldrig läsk - bara fun light, alla lättprodukter av allt som finns, mycket grönsaker och frukt, fullkornsprodukter av allt som finns. Hoppas att du fick lite hjälp i alla fall! Och tack förresten för berömmet om min blogg! Det blev jag glad över! :-) *Kram*

2007-08-17 @ 15:15:16
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Ahnna

Jag då har jag hittat tillbaka tillfället. Min dator är sten dö och vi har bara en som funkar på 4 så jag väntar. Kul att läsa om din sommar, den verkar varit bra. Själv så ska jag försöka ladda batterierna på en vecka och sen ta det jäv..lugnt i höst( bara plugga, vara med familj och vänner). Ang jenny och nya killen. Min syster är ihop med en som åkte moppe när hon föddes, med de passa bra och är bra för varandra. Så jag vet..hur det låter. Tittar snart
in igen och hoppas då det är min dator.Kram Ahnna

2007-08-17 @ 15:45:25
Postat av: Bim

---> Ahnna: Hej Ahnna! Jag tänkte faktiskt på dig häromdagen, att det var väldigt länge sedan som jag hörde något av dig! Hoppas att dina datorproblem ordnar sig snart, så du är här lite oftare. Ha det så bra så länge! Tack för din kommentar! *Kram*

2007-08-17 @ 15:48:32
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0