Dagens Dagbok - Lördagen den 22 december 2007 - Morgonen och Förmiddagen.

Mobilen larmade klockan sju i morse, som nästan alltid på lediga dagar. Jag gick upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Och sen så blev det frukost i datorskärmens och stearinljusets sken.


Borzko hade gått upp redan klockan halvfem och åkt iväg för att jobba extra i dag. Jenny var inte hemma, hon sov ju hos Jocke i går natt. Jimmy sov, han skulle sova lite längre i dag, eftersom han var ute på krogen i går.


Jag höll på och fixade lite här hemma med lite allt möjligt. Och så satt jag också lite vid datorn och bloggade ett par inlägg. Och så förberedde jag lite inför dagens bakning.


Vid tiotiden så kom Jenny och Jocke hem hit från Södertälje. Då satte vi direkt igång med att göra en lussebulledeg.


När degen var klar och skulle jäsa så gick Jenny och Jocke till Centrum en sväng, för Jocke skulle köpa några fler Julklappar.


Jimmy vaknade vid elvatiden och gick upp. Han duschade och gjorde sig i ordning, och sen så åt han frukost.


Jenny och Jocke började att baka lussebullarna när de kom tillbaka från Centrum. När Jimmy var klar så hjälpte han också till.


Jag satte igång med att koka mina fyra satser chokladkarameller. Två i taget gjorde jag.


(Scrolla ner en bit så finns det massor med fotografier från dagen.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0