Dagens Dagbok - Tisdagen den 25 december 2007 - Andra halvan av Eftermiddagen + Kvällen.

Vid halvtretiden så åkte Jimmy iväg med Jenny och Jocke. Han skjutsade dom till Jockes Mamma, och släppte av dom där. Sen så åkte han och hämtade upp min Mamma och Pappa i Örby, som skulle hit på middag.


Vi drack lite glögg när dom kom, och sen så satte vi oss och åt middag vid fyratiden. Och det blev förstås Julbord med julmat även i dag.


Satt och åt och drack länge, och pratade. Sen efter det så drack vi kaffe och åt kaffebröd och godis.


Vid sextiden sen så åkte Jimmy iväg med bilen hem till en kompis.


Och vi övriga fyra som var kvar röjde bort efter mat och kaffe, och så spelade vi kort.


Som alltid när vi fyra spelar kort, så blev det Canasta. I kväll så spelade vi två omgångar, och jag och min Mamma spelade ihop som vi alltid gör. Och det blev två - noll till oss i kväll.


Vid niotiden sen så tog min Mamma och Pappa bussen hem. Borzko och jag röjde upp lite i köket. Och sen så satte vi oss uppe i vardagsrummet. Jag höll på i min dator, och Borzko kollade lite på teve.


Vid halvelvatiden så gick Borzko och la sig för att sova. Han ska upp halvsju i morgon bitti, för att jobba.


Jenny är nu hemma hos Jocke, där hon ska sova i natt.


Och Jimmy är kvar hemma hos sin kompis.


Och jag själv lär väl sitta här uppe i vardagsrumssoffan resten av kvällen. Ska läsa lite bloggar och nyheter nu, och sen så kanske jag byter till att läsa i min bok.


Några kort från kvällen kommer snart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0