Dagens Jobb - Torsdagen den 13 december 2007.

Jobbade som vanligt i dag också förstås. Och även i dag så var jag först i skalen halva dagen och fixade grönsakerna. Och sen så var jag försteman i lilla matsalen.


Fast det blev inte riktigt som en vanlig dag i dag. För det var ju Lucia.


På morgonen så hade eleverna tre stycken Lucia-tåg i matsalen. Men vi såg inte något av de, för vi hade ju fullt upp i köket.


En fika hann vi med i alla fall. Glögg (alkoholfri) till morgonkaffet blev det också. Och vi satt och mös i mörkret med stearinljus.


Vi gjorde inte så mycket grönsaker i dag, så jag hjälpte till med annat på morgonen.


Och sen när det var dags för lunchserveringen så hade vi lite mörkt i matsalarna, och julmusik i matsalarna.


Och så serverade vi, som alltid på Lucia, risgrynsgröt i dag. Till det så hade vi kanel och socker förstås. Och mjölk. Vi hade också pepparkakor och clementiner. Även gurkbitar och minimorötter. Och så limpsmörgåsar och skivad ost.


Det är alltid lite hektiskt när det är något speciellt, men allt flöt ändå på bra, och inget speciellt hände.

Kommentarer
Postat av: Snurran

Vad skönt att allt gick bra idag - inga strömavbrott eller så :-D
Fast jag har hört på avvägar att det var värre i skolan där våra pokervänner jobbar, där brann det visst i gårkväll..?
*kram*

2007-12-13 @ 19:28:33
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, det gick bra i dag. Vi vet ju att Lucia-dagen alltid är jobbig med gröt och allt, men efter gårdagen så kändes den här dagen faktiskt rätt så lätt! I disken och plocken hade de det säkert lite värre... Men jag skickade in min andreman dit flera gånger.

Ja, det var tydligen raketer/smällare som hade orsakat branden har vi hört.

(Du kollar väl din mail? Jag har skickat!)

*Kram*

2007-12-13 @ 19:34:12
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0