Fredagen den 9 februari 2007

Jobbade så klart som vanligt i dag också. Även i dag så var jag först i skalen halva dagen, och sen som försteman i stora matsalen den andra halvan. Vi serverade kebabgryta med ris i dag. I dag var vi en personal för lite, för en av kollegorna var sjuk, och tyvärr så var vår vikarie tvungen att vikariera på ett annat ställe. Så det blev en hektisk dag, speciellt slutet av dagen, för på fredagar så äter så många av barnen sent, så det är svårt att hinna med all slutstädning sen, och speciellt för de som är i disken.


 

Men dagen, och även arbetsveckan, tog äntligen slut i alla fall. Den här veckan har känts lång och tung tycker jag, så det var skönt när klockan äntligen blev två, och vi fick gå hem till vår sextiofyratimmars ledighet!


 

Jag åkte hem direkt efter jobbet. Eftermiddagen var precis som de flesta av mina eftermiddagar. Jag höll på och fixade, plockade, pulade, grejade, donade, och pysslade med lite allt möjligt, och omöjligt här hemma. Varvade med datorstunder också. Började också att läsa en ny bok. Eller inte ny direkt, utan en som jag läste för tolv år sedan, och fick lust att läsa om, efter att jag läste de två böckerna om tsunami-katastrofen. Det är: ”Det som inte kunde ske” – Kent Härstedts berättelse om Estonia-katastrofen.




 




 

Jenny kom hem från skolan vid femtiden. Och sen kom Borzko hem från jobbet en kvart senare. Vi tre åt då middag tillsammans vid halvsextiden. Satt en stund sen också och pratade. Efter att köket var i ordning igen, så satte jag mig vid datorn en stund. Jenny duschade och gjorde sig i ordning inför kvällen. Borzko duschade och gjorde sig också i ordning.


 

Sen så stack Jenny iväg vid halvåttatiden. Hon skulle först hem till en klasskompis, och sen så skulle de möta upp med fler kompisar, och efter det så skulle de iväg på fest.


 

Jag och Borzko satte oss sen uppe i vardagsrummet vid åttatiden, och så tittade vi på ”Let’s Dance”. När det var slut sen vid halvtio så gick han och la sig. Han ska jobba extra i morgon, och ska gå upp redan halvfyra. Det var nog ett tillfälligt illamående han hade i går i alla fall, för i dag har han mått bättre.


 

Jag satt sen med datorn och väntade på att resultatet från ”Let’s Dance” skulle börja, och sen så tittade jag på det. Jimmy kom hem vid tiotiden. Han hade jobbat mellan nio i morse till åtta i kväll. Sen hade han varit kvar på jobbet en stund efter. Han duschade när han kom hem, och sen så tog han sin dator och satte sig hos mig i vardagsrummet.








 

Jimmy satt sen och spelade ”World Of Warcraft” i sin dator. Och jag höll på med lite allt möjligt i min dator. Och så tittade och lyssnade vi samtidigt på ”Så Ska Det Låta” som jag hade spelat in tidigare på kvällen.


 

Och nu är det så där himla kallt igen…





 

 



 

Ha en fortsatt trevlig helg allihopa!


Kommentarer
Postat av: Angela

Gött att höra att Borzko är fit for fight igen. Önskar jag var lika pigg på fredagar som du är ;-)

2007-02-10 @ 09:15:24
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: En Södertäljebos Liv II

Trevlig helg till er också!

2007-02-10 @ 09:39:13
URL: http://massablaj.blogspot.com
Postat av: Bim

---> Angela: Ja, skönt att det bara var något tillfälligt med Borzko!

Hahaha! Jaså!? Är du trött på fredagar? Det är jag faktiskt också ibland. Men inte så trött så jag vill sova. Eftersom jag alltid lägger mig relativt tidigt på vardagar (halvelva) så tycker jag det är så skönt att bara vara uppe och slöa på helgerna. Lägger mig nästan alltid klockan ett då. Det är så skönt att bara sitta och ta det lugnt: sitta med datorn, läsa en bok, slötitta på teve, äta lite gott, prata och mysa med någon eller några i familjen, eller bara softa själv, det är så skönt tycker jag!

Ha en fortsatt jättetrevlig helg! *kram*

2007-02-10 @ 09:51:11
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> En Södertäljebos Liv II: Tack! :-)

2007-02-10 @ 09:55:47
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Nilla

Hej!!
Har kikat in hos dig några gånger och tänkte att det vore väl dags att skriva något nu.
Hittade dig via någon thailands sida, och eftersom vi har bokat vår första resa dit så vore det kul att prata lite med någon mer som varit där.
Nu ska vi ju inte åka föränns i dec, men man måste visst vara ute i god tid.

Får du tid å lust så skriv gärna någon rad till mig, jag vill veta allt....haha
Ha en trevlig lördagskväll. //Nilla

2007-02-10 @ 18:46:37
URL: http://www.frutteline.blogg.se
Postat av: Bim

---> Nilla: Hej! Kul att du kikade in. Och kul att du kommenterade.

Fråga gärna mig om vad du vill om Thailand. Jag tycker bara att det är kul att svara.

Läs gärna hela min resedagbok som ligger under kategorin som heter Thailand 2006.

Titta gärna in i mitt fotoalbum där det finns tvåhundra fotografier från Thailand. Länk finns till höger, nästan längst ner.

Ska kika in hos dig också.

Ha en trevlig lördagskväll du också!

2007-02-10 @ 18:54:45
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Nilla

ååå tack snälla...ska genast kika in där och läsa.
Nu vill man ju veta allt om Thailand, speciellt av er som varit där vi ska åka.
Ha en fortsatt trevlig lördagskväll. Nilla

2007-02-10 @ 19:14:39
URL: http://www.frutteline.blogg.se
Postat av: Bim

---> Nilla: Ja, läs allt du! Och kika på bilderna! Och sen så kan du börja fråga! ;-)

2007-02-10 @ 19:16:40
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0