"Hannibal - Upptakten" av Thomas Harris

---------   

 Recension av boken: ”Hannibal - Upptakten” av Thomas Harris. (Genre: Skönlitteratur.) 

 ---------   

 ”NU ÄR HAN TILLBAKA - EN AV DE MEST SKRÄMMANDE OCH ÖKÄNDA ROMANFIGURERNA I DEN MODERNA LITTERATUREN. ÄNTLIGEN FÅR VI VETA BAKGRUNDEN TILL HANS ONDSKA.


I ett mardrömslikt Östeuropa hittas en pojke i snön, stum och med en kedja runt halsen. Han tycks vara fullständigt övergiven, men demonerna håller honom sällskap.


En tid senare finner pojkens farbror, som är en känd konstnär, honom på ett sovjetiskt barnhem. Farbrodern tar med den lille Hannibal hem till sin vackra fru i Frankrike. I lady Muraskis trygga famn utvecklas Hannibal till en mycket intelligent ung man som blir den yngste någonsin som antas till läkarutbildningen. 


Men demonerna hemsöker honom, plågar honom. När han är tillräckligt gammal söker han själv upp dem. Hannibal Lecter upptäckter att han har gåvor långt utöver de akademiska.”

 (Kopierat från adlibris.se.)

 ---------   

 För bild och övrig information gå till direktlänk på adlibris.se.

 ---------  
 


Jag blev väldigt besviken på den här boken. Jag trodde att den skulle vara mycket bättre än vad den var. Den var på något sätt väldigt intetsägande och gav mig ingenting.


 

Den första boken om Hannibal: ”Röda Draken” tyckte jag var jättebra. Den andra boken om Hannibal: ”När Lammen Tystnar” tyckte jag också var jättebra. Den tredje boken om Hannibal: ”Hannibal” tyckte jag var sådär. Och den här fjärde boken (som egentligen är den första i ordningen) tyckte jag var dålig.


 

Det vore kul att få höra någon kommentar av någon annan som har läst boken. ///Bim.


 ---------   

 Betyg: 2 av 5. 

 ---------  

Kommentarer
Postat av: Hieronymus

Instämmer. Stor besvikelse, kändes framstressad och inte genomtänkt...

2007-02-12 @ 13:27:42
URL: http://dodzon.blogspot.com
Postat av: Bim

---> Hieronymus: Ja, visst var det så... Jättetråkigt... :-(

2007-02-12 @ 17:20:53
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0