Måndagen den 12 februari 2007

Mobilen larmade klockan halvfem… Gick upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Strax efter halvsex så gick jag ut till bilen och körde iväg mot Hagsätra. Mötte upp med en av mina kollegor utanför vid tio i sex, vi larmade av och gick in. Bytte om till arbetskläder och började att jobba klockan sex.


 

I dag var det ingen bra dag personalmässigt… En av kollegorna var sjuk i dag, och vikarien kunde inte komma och jobba hos oss, för hon var tvungen att vikariera på ett annat ställe. Så det blev en lite hektisk dag i dag.


 

Den här veckan så är jag först i ”skalen” och fixar alla grönsakerna, halva dagen. Sen så är jag i ”plocken” och plockar disk och tar hand om grovdisken, den andra halvan av dagen. Vi serverade färsbiffar, kokt potatis, och brunsås i dag. Inget speciellt hände och allt flöt ändå på ganska så bra i dag, trots personalbristen.


 

Jobbade över i en timme i dag också, för att hjälpa till med mellanmålsserveringen. Åkte sen hem direkt efter jobbet och kom hem vid kvart över tre. Höll på och fixade lite grann här hemma då.


 

Jimmy jobbade ju ett nattpass i natt, så han gick och la sig och sov halvåtta i morse, sov i åtta timmar, och gick upp halvfyra. Efter att han hade duschat och gjort sig i ordning, så åt han och jag middag tillsammans vid fyratiden.


 

Efter middagen så blev det en sväng till Centrum, och till OnOff. Vi hämtade där ut vår nya digitalbox som vi måste ha till vårt ComHem-abonnemang. Den ska kopplas in den 22 februari.


 

Väl hemma igen så satte sig Jimmy och jag vid köksbordet med våra bärbara datorer. Jimmy spelade WOW, och jag höll på med allt möjligt.


 

Jenny kom hem vid halvsjutiden. Hon hade först varit i skolan på förmiddagen, och sen så hade hon varit i stan och träffat en kompis. Hon åt middag när hon kom hem. Sen så tog hon också ut sin dator till köket och satt där med mig och Jimmy.




 







Borzko kom hem från jobbet vid halvåttatiden. Han åt middag, och sen så duschade han, och sen så tittade han på teve resten av kvällen.


 

Nu slötittar vi på ”C.S.I.” i köket samtidigt som vi sitter med datorerna. Vid tiotiden så ska Jimmy sticka iväg till jobbet för att jobba ett nattpass mellan elva och sju.  


Kommentarer
Postat av: Snurran

Hoppas att det gick bra att jobba över..I morgon är det väl min "tur" ;-)

2007-02-12 @ 22:25:16
Postat av: Angela

Måndagar är måndagar hur man än vrider och vänder på saken och enda trösten är att det är en dag mindre till fredag ;-)

2007-02-12 @ 22:25:40
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Snurran: Jadå, allt gick bra i går. Hur gick det för dig då?

2007-02-13 @ 16:49:49
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Angela: Precis! Och nu har redan tisdagen gått också! ;-)

2007-02-13 @ 16:50:15
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0