Melodifestivalen 2007 - Deltävling 2 - Göteborg - 10/02

Melodifestivalen 2007 ? Deltävling 2 ? Göteborg ? 10/02


 

I kväll brydde jag mig bara om en enda sak, och det var att ?The worrying kind? med The Ark skulle gå vidare till finalen i Globen. Jag har alltid gillat The Ark och Ola Salo väldigt mycket. Har sett dem på konsert en gång också, och de var jättebra. Tycker att den här låten som de hade med, var på ett sätt en väldigt typisk The Ark-låt, men också på ett sätt lite annorlunda.


 

Resten av låtarna tyckte jag var rätt så okej allihopa. Ingen var jättebra, men ingen var heller dålig. Den andra låten som gick till final: ?Trying to recall? med Marie Lindberg verkar ju vara väldigt omtyckt, men det var verkligen inte min typ av musik. Alldeles för lugn för mig. Men den var ju i och för sig inte dålig, så det var väl helt okej att den gick till final.


 

Om jag ändå ska rangordna låtarna så blir det så här:


 

1. The Ark. ?The worrying kind?

2. Lustans Lakejer: ?Allt vi en gång trodde på?


 

3. Jessica Andersson: ?Kom?

4. Regina Lund: ?Rainbow Star?


 

5. Cosmo4: ?Whats your name?


 

6. Jimmy Jansson: ?Amanda?

7. Svante Thuresson/Anne-Lie Rydé: ?Första gången?

8. Marie Lindberg: ?Trying to recall?


 

Och så här blev ju resultatet:


 

1. The Ark: ?The worrying kind?

1. Marie Lindberg: ?Trying to recall?


 

3. Jessica Andersson: ?Kom?

3. Jimmy Jansson: ?Amanda?


 

5. Cosmo4: ?Whats your name?


 

6. Lustans Lakejer: ?Allt vi en gång trodde på?

6. Regina Lund: ?Rainbow Star?

6. Svante Thuresson/Anne-Lie: ?Första gången?


 

Kommentarer
Postat av: En Södertäljebos Liv II

Det är så kul att läsa vad andra tycker, vi har helt olika smak. Eller alltså jag gillar fartiga låtar men föll ändå för Maries låt. Gillade inte Lustans Lakejer och Svante/Annelie låten. Övriga var helt OK.

2007-02-10 @ 22:21:24
URL: http://massablaj.blogspot.com
Postat av: Bim

---> En Södertäljebos Liv II: Jag håller med dig. Tycker också att det är kul att läsa vad andra tycker. Och du och jag brukar väl ofta tycka rätt lika om musik!? ;-)

2007-02-10 @ 22:24:56
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: En Södertäljebos Liv II

Jag tror det, vi gillar ju rock/hårdrock båda två *s* det kanske bara är svensk "schlager" musik vi tycker olika om :-)

2007-02-10 @ 22:27:33
URL: http://massablaj.blogspot.com
Postat av: Bim

---> En Södertäljebos Liv II: Precis! Så är det nog! ;-)

2007-02-10 @ 22:47:14
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Snurran

Ja, själv hade jag nog satt Cosmo4 och Regina Lund på delad sista plats..

2007-02-10 @ 22:50:24
Postat av: Bim

---> Snurran: Okej. Jag skulle nog kunna ha satt de övriga sju låtarna lite hur som helst. Tyckte att alla var helt okej. Ingen var bra och ingen var dålig. THE ARK var outstanding. Jag älskar dem, och speciellt OLA SALO. Resten av låtarna spelade absolut ingen roll. Det kan ju var kul för amatören/skolfröken att få komma till Globen. Det unnar jag henne.

2007-02-10 @ 22:56:00
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Helene

Maries låt är sååå jävla bra... får gåshud över hela kroppen när jag hör den...
Grattis till marie

2007-02-11 @ 02:00:26
URL: http://blog.myspace.com/heleneantonsson
Postat av: Bim

---> Helene: Ja, visst är väl låten helt okej. Men den är alldeles för lugn i min smak. I alla fall för att vara med i en Melodifestival. Hittills, efter två deltävlingar, så hejar jag i alla fall på THE ARK i finalen.

2007-02-11 @ 08:31:11
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0