EFIT - 2007-01-23 - Ett Foto I Timmen - 2 -

Och här kommer då fotografierna från i går ifrån mitt andra deltagande i ”EFIT – Ett Foto I Timmen”. Jätteroligt även denna gång att ta ett kort i timmen. Det här var ju egentligen en reservdag, men jag kände för att vara med även denna gång. Förra gången var ju en lördag, och nu blev det ju lite annorlunda när det var en jobbardag.

 


-------------  

 


04.31.

 


Här är min väckarklocka, precis efter att den har ringt klockan 04.31. Först ringer alarmet på mobilen klockan 04.30 och sen så ringer väckarklockan klockan 04.31 som en liten säkerhetsåtgärd.




 

 


-------------  

 


05.17.

 


Det här är termometern i vardagsrummet. Det var ingen roll syn precis den här gången… Nästan tolv minus…




 

 


-------------  

 


06.00.

 


Nu har jag bytt om till arbetskläder och redo att sätta igång grönsaksbearbetningen i skalen. Fast först ska hårnätet på...




 

 


-------------  

 


07.00.

 


Dags för frukost. Det här är nästan alltid min frukost på jobbet. En mugg kaffe med mjölk, Ett glas vatten. Två knäckemackor, (oftast sportknäcke), med mjukost (oftast mildost), och så massor med gul och röd paprika på.




 

 


-------------  

 


08.02.

 


Det här är en av mina arbetskamrater, den enda som ville vara med på bild. Snurran heter hon (eller kallas, kanske man säger, egentligen heter hon ju Ingrid), och hon jobbar som dietkokerska. Här står hon framför en varmluftsugn. Läs gärna hennes blogg förresten!




 

 


-------------  

 


09.06.

 


Nu är det dags för lunch. Vi äter ju väldigt tidigt, redan vid niotiden. Det är den enda tiden som vi kan ta paus, för sen är det full rulle ända fram till klockan halvett. I dag var dagens lunch Tortellini (vegetariska med ost- och pizzasmak). På min tallrik ligger också rivna morötter med basilikadressing, eblysallad, och kesoröra. Lite extra blev det också på tallriken bredvid, en bit smörgåstårta som en kollega bjöd på. Två glas vatten till maten också, och efteråt blev det en mugg kaffe.




 

 


-------------  

 


10.00.

 


Här är en bild på vår fina salladsbuffé. I dag hade vi 36 skålar på buffén. Inte dåligt vá!?




 

 


-------------   

 


11.17.

 


Nu är jag i disken. Här står jag och spolar av tallrikar innan de ska in i diskmaskinen.




 

 


-------------  

 


12.48.

 


Dags för fika. En mugg kaffe och ett glas vatten dricker jag alltid. Ibland kan det bli någon knäckemacka, men oftast blir det bara någon frukt. I dag blev det fyra clementiner.




 

 


-------------  

 


13.06.

 


Nu är matsalarna tomma igen. Det här är en vy över stora matsalen. Vi har tre stycken matsalar.




 

 


-------------  

 


14.19.

 


Nu har jag kört hem ifrån jobbet. 7,5 kilometer är det mellan Hagsätra och Farsta, och det tar oftast 10 minuter att köra.




 

 


-------------  

 


15.06.

 


Snö, snö, snö… Blä!




 

 


-------------  

 


16.08.

 


Jimmy och jag äter middag.




 

 


-------------  

 


17.12.

 


C-vitaminbrustablett och Multivitamintablett kanske hjälper mot förkylning och trötthet!?




 

 


-------------  

 


18.07.

 


Boken som jag håller på att läsa just nu.




 

 


-------------  

 


19.04.

 


Jag älskar stearinljus. Jag har alltid ett eller flera ljus tända varje kväll.




 

 


-------------  

 


20.40.

 


Jenny
kommer hem från en fika med kompisar i stan, och hon är alltid lika glad!




 

 


-------------  

 


21.00.

 


Jenny
har precis ätit en sen middag.




 

 


-------------  

 


22.03.

 


Nu har jag rivit av dagens almanacksblad. Dagen är slut för mig. Nu återstår det bara att göra sig i ordning inför natten. Jag lägger mig nästan alltid klockan halvelva de dagar som jag jobbar. Jag går ju upp halvfem, och sex timmars sömn är lagom för mig. Almanackan har jag förresten broderat, men det var ganska så många år sedan.




 




-------------  

 


Nästkommande EFIT-dagar: Onsdagen den 14 februari och/eller Söndagen den 25 februari.


-------------  


Kommentarer
Postat av: Snurran

Jättefina bilder! Särskillt den på mig..*asg* jag lägger en länk från mig, kram

2007-01-24 @ 18:36:33
Postat av: Bim

---> Snurran: Tack för berömmet! Jag blev faktiskt nöjd med bilderna! Och jag tycker att bilden som du tog på mig i disken blev riktigt bra också! Bra att du länkar! *Kram*

2007-01-24 @ 18:39:25
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Gunilla

Vilken kul grej! Kul att se! *kram*

2007-01-24 @ 18:51:19
Postat av: Bim

---> Gunilla: Tack ska du ha! :-) *Kram*

2007-01-24 @ 18:59:31
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Ahnna

Underbara bilder! Kan medela att min dator är inte som den ska igen, men vi jobbar på det!

2007-01-24 @ 20:09:43
Postat av: Bim

---> Ahnna: Tack ska du ha! Hoppas att ni snart får ordning på datorn!

2007-01-24 @ 20:12:56
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Angela

Som alltid, fina bilder! Roligt att se lite vyer och detaljer från ditt jobb. *Kram*

2007-01-24 @ 21:33:53
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Tack snälla du! :-) *Kram*

2007-01-24 @ 21:37:24
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Petrara

Inne och kikar på dina efitbilder. Alltid kul att ta en titt på andras liv. Uj vad tidigt du får stiga upp. Vid den tiden vet jag inte ens vad jag heter :)

Trevlig helg!

2007-01-27 @ 12:08:23
URL: http://www.morgonsol.com
Postat av: Bim

---> Petrara: Hej. Kul att du är här och kikar på mina bilder. Jag tycker själv det är jätteroligt att se andras liv, speciellt vardagsrliv. Ja, jag stiger upp tidigt! Men jag slutar ju klockan två fast jag jobbar heltid, så det är värt det! ;-)

2007-01-27 @ 12:21:39
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0