Nu är vi hemma igen från Thailand !!!

Hej på er alla kära bloggläsare. Nu är jag hemma i Sverige igen. Tyvärr… Vi har haft en helt underbar semester! Det var precis som jag hoppades på, drömde om, och önskade. Om inte ännu bättre! Det fanns absolut ingenting att klaga på. Allt var perfekt.


 

Vädret var underbart. Jättevarmt hela tiden. Några små moln någon gång ibland bara. Och ett par korta små regnskurar och en lite större. Mellan trettio – trettiofem grader hörde vi att det var. Vattnet var runt tjugoåtta grader. Stranden var suverän. Hotellet var jättefint med ett verkligen fint och mysigt poolområde. Frukostbuffén var perfekt.


 

Mellan oss i familjen har allt funkat perfekt. Vi har inte bråkat eller tjafsat någonting. Vi har haft väldigt kul och trevligt tillsammans hela tiden.


 

Vi har haft en perfekt avvägning mellan utflykter/aktiviteter och slappande tycker jag. Vi har shoppat ganska så mycket. Jimmy och jag har tatuerat oss, och Jenny har piercat sig. Vi har ätit fantastiskt god mat hela tiden.


 

Tyvärr så fick jag ju inte bloggandet att fungera där. Varken från datorn eller mobilen. Men jag har skrivit dagbok varje dag. Så nitton A4-sidor i datorn finns att blogga nu! Vi har också tagit hundratals fotografier och även filmat lite grann. Så så fort jag hinner ska jag lägga in min dagbok, och sen också många fotografier. Hoppas att hinna/orka med det i dag, måndag, annars så blir det i morgon, tisdag.


 

Jag lägger här i alla fall in en liten kort sammanfattning på vad vi har gjort om dagarna. Efteråt så lägger jag in listan på allt som jag har shoppat.


 

Mycket billigt var det ju i Thailand. Men ändå så har det ju gått en hel del pengar… Men det har helt klart varit värt det! Det här är en resa som jag har drömt om länge, och härligt nog så motsvarade precis allt mina förväntningar!



Tack snälla, gulliga, rara, Jenny!, Jimmy!, och Borzko! för att ni har gjort resan till det den blev! För mig kommer det alltid att vara en jättefint minne för livet!


 

-------------   -------------   -------------   -------------   -------------   -------------  


 

KORT SAMMANFATTNING:


 

-------------  


 

Söndagen den 17 december 2006 (Ankomstdagen) (Dag ett)


 

Flög iväg vid midnatt på lördagskvällen/natten. Flygresan tog knappt elva timmar. Sen transfer från flygplatsen i Phuket till Patong Beach och till vårt hotell Hyton Leelavadee. Framme vid sextiden. Checkade in och kollade runt lite. Sen ut på stan. Kollade in stranden och sen så gick vi ut och åt. Sen gick vi längs shoppingstråken och tittade och shoppade lite.


 

-------------  


 

Måndagen den 18 december 2006 (Dag två)


 

Poolen en stund. Sen till Karon Beach på Apollos informationsmöte. Stranden med sol och bad. Tittande och shoppande längs strandgatan. Manikyr och pedikyr. Restaurangmiddag. Bangla Road med barbesök.


 

-------------  


 

Tisdagen den 19 december 2006 (Dag tre)


 

Stranden på förmiddagen inklusive strandpromenad. Poolområdet på eftermiddagen. Restaurangmiddag. Tittande och shoppande längs strandgatan. Barbesök på Bangla Road.


 

-------------  


 

Onsdagen den 20 december 2006 (Dag fyra)


 

Stranden på förmiddagen inklusive strandpromenad. Poolområdet på eftermiddagen. Tuk-tuk till Phuket Town. Tittande och shopping. Middag i Patong Beach. Tittande och shopping längs strandgatan. Barbesök på Bangla Road.


 

-------------  


 

Torsdagen den 21 december 2006 (Dag fem)


 

Utflykt. Först flodtur i nationalpark i gummikanoter. Sen lunch. Efter det elefantridning i djungeln. Och slutligen Kao Lak till polisbåten. Hemma sent. Middag ute och sen hotellet.


 

-------------  


 

Fredagen den 22 december 2006 (Dag sex)


 

Stranden på förmiddagen inklusive strandpromenad. Poolområdet på eftermiddagen. Thai Massage vid hotellet. Phuket Fanta Sea i Kamala på kvällen. Middagsbuffé och stor Show.


 

-------------  


 

Lördagen den 23 december 2006 (Dag sju)


 

Stranden på förmiddagen inklusive strandpromenad. Poolområdet på eftermiddagen. Tuk-Tuk till Templet Wat Cha Long. Restaurangmiddag i Patong Beach. Tittande och shopping. Rockklubben ”Rock City” på kvällen.


 

-------------  


 

Söndagen den 24 december 2006 (Julafton) (Dag åtta)


 

Stranden på förmiddagen inklusive strandpromenad. Poolområdet på eftermiddagen. Olje Massage vid hotellet. Shopping och strosande. Julaftonsbuffé på hotellet. Rockklubben Rock City.


 

-------------  


 

Måndagen den 25 december 2006 (Juldagen) (Dag nio)


 

Utflykt. Båt ut till Phi Phi Islands. Snorkling. Utsiktstorn. Middag i Patong Beach. Shopping och strosande och barbesök.


 

-------------  


 

Tisdagen den 26 december 2006 (Annandagen) (Tsunami Day) (Dag tio)


 

Tsunamiceremoni. Poolen hela dagen. Restaurangmiddag. Tsunamiceremoni på kvällen igen. Barbesök på Bangla Road.


 

-------------  


 

Onsdagen den 27 december 2006 (Dag elva)


 

Stranden på förmiddagen inklusive strandpromenad. Poolområdet på eftermiddagen. Restaurangmiddag och barbesök. Strosande med tittande och shoppande.


 

-------------  


 

Torsdagen den 28 december 2006 (Dag tolv)


 

Stranden på förmiddagen inklusive strandpromenad. Poolområdet på eftermiddagen. Restaurangmiddag. Barbesök. Biljardspelande. Rockklubben Rock City.


 

-------------  


 

Fredagen den 29 december 2006 (Dag tretton)


 

Stranden på förmiddagen inklusive strandpromenad. Jag och Jimmy gjorde varsin tatuering, och Jenny piercade sig. Restaurangmiddag. Barbesök. Rockklubben Rock City.


 

-------------  


 

Lördagen den 30 december 2006 (Dag fjorton)


 

Stranden på förmiddagen inklusive strandpromenad. Poolområdet på eftermiddagen. Restaurangmiddag. Barbesök. Shopping. Regn.


 

-------------  


 

Söndagen den 31 december 2006 (Nyårsafton) (Avresedagen) (Dag femton)


 

Poolen en stund. Sen packning och utcheckning. En sista promenad med lite shopping och lunch. Sen hemresa…


 

-------------   -------------   -------------   -------------   -------------   -------------  


 

SHOPPING:


 

Sandaler – 20:-

Handväska – 60:-

Portmonnä – 5:-

Portmonnä – 20:-

Strandklänning – 100:-

Navelpiercing – 120:-

Väska – 50:-

Sandaler – 35:-

Tjugo DVD-filmer – 240:-

Ryggsäck - 80:-
Sarong – 60:-

Sarong – 20:-

Linne – 40:-

Linne – 20:-

Bagageband – 20:-

Bagageband – 20:-

Tjugo DVD-filmer – 240:-

Klänning – 80:-

Kimono – 400:-

Byxor – 70:-

Crocs – 80:-

Badlakan – 70:-

Tio DVD-filmer – 120:-

Shorts – 130:-

Linne – 65:-

Linne – 65:-

Kamera – 2.500:-

Linne – 80:-

Tsunamitidning – 60:-

Linne – 50:-

Linne – 50:-

Linne – 50:-

Linne – 50:-

Topp – 60:-

Topp – 60:-

Topp – 60:-

Topp – 60:-

Keps – 60:-

Strumpor – 6 par – á 6:50 – 40:-
Shorts – 20:-
Shorts – 20:-

Tio DVD-filmer – 120:-

Nyckelring – 30:-

Nyckelring – 30:-

Kylskåpsmagnet – 20:-

 -------------   -------------   -------------   -------------   -------------   -------------   

Kommentarer
Postat av: KulleN

:D

Det är kallt här hemma :P

2007-01-01 @ 07:39:58
Postat av: Bim

---> KulleN: Ja, som f*n! Usch! ;-(

2007-01-01 @ 08:55:33
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Ahnna

Välkomna hem! Åhh vad glad jag blir när jag kan börja 2007 med att läsa din blogg*ler*

2007-01-01 @ 09:15:21
Postat av: Bim

---> Ahnna: Tack Ahnna! Roligt när man är efterlängtad! ;-) Jag ska försöka att så fort som möjligt blogga min långa dagbok och lägga in alla foton. Men jag har lite annat att göra också... Packa upp, tvätta, betala räkningar, och såna där andra tråkiga saker... :-( *Kram*

2007-01-01 @ 09:22:35
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: En Södertäljebos Liv II

Har saknat bloggen, ser fram emot bilder! Låter som ni haft en fantastisk resa.

2007-01-01 @ 13:10:55
URL: http://massablaj.blogspot.com
Postat av: Bim

---> En Södertäljebos Liv II: Tack för att du har saknat mig! ;-) Ja, det var verkligen en fantastisk resa! Jag lovar att jag ska lägga in många bilder! :-)

2007-01-01 @ 15:20:43
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Snurran

Välkommen hem! Skönt att ha dig här igen så ordningen blir återställd! ;-) Ser fram mot bilderna nu! *kram*

2007-01-01 @ 15:55:56
Postat av: arkemo

Välkommen hem! Verkar som ni har haft det super bra! :)

2007-01-01 @ 16:28:16
URL: http://arkemo.blogg.se
Postat av: Anonym

va köpte ni för dvd filmer? skriv nåra?

2007-01-01 @ 17:06:14
Postat av: Anonym

var tog jenny hål?

2007-01-01 @ 17:16:52
Postat av: Bim

---> Snurran: Tack ska du ha! Det är ju alltid trevligt att vara saknad och efterlängtad! ;-) Jag ska försöka att få in bilderna så snart som möjligt, men jag tror nog inte att det blir i dag... Jag sov inte så mycket i natt... *Kram*

2007-01-01 @ 18:28:27
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Arkemo: Tack ska du ha! Och ja, vi har verkligen haft det superbra! :-)

2007-01-01 @ 18:31:01
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Anonym: Jag har en färdigskriven dagbok över femton dagar som är på arton A4-sidor i datorn. Jag ska lägga in den så snart som möjligt. Förhoppningsvis i morgon. Där står alla sextio filmerna som vi köpte. De arton som Jenny köpte är alla avsnitt av "Sex And The City". De jag köpte är inga serier, bara filmer.

2007-01-01 @ 18:32:59
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Anonym: Jenny piercade sig i vänstra bröstvårtan.

2007-01-01 @ 18:33:51
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej,
Tack för det fina julkortet! Härligt att höra att ni har haft det bra.
Jag får önska en God fortsättning.
Kram Mia

2007-01-01 @ 19:38:19
Postat av: Bim

---> Mia: Hej. Varsågod. Det var så lite så. Ja, vi har haft det underbart. God Fortsättning till er alla från oss alla. *Kram*

2007-01-01 @ 19:40:52
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Emelie

Hej!
Kul att du fört dagbok över din semester. Ni verkar ha haft det underbart, precis lika underbart som vi hade det när vi var nere i Phuket (Kata beach) nu i julia-Augusti -06. Thailand är verkligen en dröm för många och det känns jättekul att du och din familj (precis som min familj) fick den uppfylld!

2007-01-01 @ 22:13:56
URL: http://Emelietherese.webblogg.se
Postat av: finkan

Välkommen hem! Ser fram emot att läsa din blogg från Thailand. Jennie är också nyfiken på att läsa om eran resa. Hon planerar att åka bla till Thailand nu till hösten KRAM//ANNIKA O JENNIE

2007-01-02 @ 03:04:36
URL: http://finkans.blogg.se/
Postat av: Natalie

God fortsättning!! Tack för julkortet!! Kul att ni är hemma igen och att man har något intresant att läsa nu när man har börjat jobba :(( igen. Ser fram emot fotona. Kram till er alla.
///Natta

2007-01-02 @ 09:03:11
Postat av: Anonym

Hur vågade ni pierca samt tatuera er i Thailand, när det har varnats så mycket i tidningar m.m att de inte har sterila grejer och att de har en helt annan bakterieflora där än här? Jag skulle vara livrädd att få någon sjukdom eller infektion.

2007-01-02 @ 10:09:38
Postat av: Bim

---> Emelie: Ja, vi hade verkligen det underbart! Det finns inte minsta lilla sak som inte var bra! Och det har verkligen varit min dröm i många många år! Så det känns så underbart att det blev så bra som jag ville! Dagboken kommer i dag eller i morgon!

2007-01-02 @ 10:54:05
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Finkan: (och Jennie) Tack för hemvälkomnandet! Daboken kommer i dag eller i morgon. Kul att Jennie kanske ska åka! Vill hon ha några tips så får hon gärna skriva!

2007-01-02 @ 10:56:15
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Natalie: Hej kära svägerska! Kul att du har saknat min blogg! Tyvärr så gick det ju inte att blogga därifrån. Men det kommer massor med text och massor med foton så snart jag hinner! *Kram*

2007-01-02 @ 10:57:15
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Anonym: Ja, jag vet att det har varnats en del. Men samtidigt så vill jag så gärna ha en tatuering som ett minne från min drömresa. Man måste ju våga lite ibland också! ;-)

2007-01-02 @ 10:58:22
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0