Onsdagen den 3 januari 2007

Mobilen larmade klockan sju i morse. Jag gick upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Borzko hade gått upp halvfem och åkt iväg för att jobba. Klockan åtta vaknade Jenny och gick upp, då åt vi frukost tillsammans. Sen så satte jag mig vid datorn en stund och bloggade lite statistik. Jimmy vaknade vid nio och gick upp och åt frukost. Både Jimmy och Jenny duschade sen och gjorde sig i ordning. Jenny packade sen och städade lite på sitt rum. Jimmy satt vid datorn.

Vid tiotiden så tog vi alla tre en sväng till Centrum. Det enda vi köpte var en bok som Jenny skulle ha med sig på resan: ”Rivalerna” av Lesley Lokko. Vid elvatiden så åt vi lite lätt lunch alla tre. Och sen vid halvtolvtiden så åkte vi iväg.

Vi åkte i Jimmys bil ut till Bromma Flygplats för att lämna av Jenny. Först skulle hon flyga en timme till Malmö. Där skulle hennes tre killkompisar möta upp med henne på Sturup Flygplats. Sen skulle de åka flygbuss i en halvtimme in till centrala Malmö. Där skulle de sen ta en buss och åka i cirka en timme till Anderslöv där killarna bor.

Vi fikade på Bromma och handlade lite. Vi var med när Jenny checkade in, och sen så sa vi hej då innan hon gick igenom säkerhetskontrollen. Efter det så åkte Jimmy och jag hem igen.

Nästan direkt så åkte sen Jimmy och jag iväg igen. Nu åkte vi till Media Markt i Heron City i Kungens Kurva. Där köpte vi en ny VHS Videobandspelare eftersom vår gamla har slutat att fungera. Vi använder ju nästan bara DVD nu för tiden, men vi har ju så mycket gamla VHS-filmer så vi vill ju kunna spela dem också.

VHS:en kostade ettusen kronor. Sen så köpte vi DVD-brännskivor och sen åttio stycken tomma DVD-fodral till de filmer som vi köpte i Thailand. Åkte sen hem igen.

När vi kom hem så började vi med att kopiera över alla våra videofilmer som vi har filmat själva med videokamera. Vi filmade ju ganska så mycket när Jimmy och Jenny var små, och nu ska vi kopiera över allting på DVD-skivor. Det känns bättre att ha dem så, eftersom VHS kommer ju att försvinna helt så småningom. Har vi dem på DVD så kan vi ju titta på dem i datorerna också. Men det är många timmar, så det lär ta lång tid innan vi är klara. Vi började i alla fall med den första tretimmarsfilmen som är från när Jimmy var fyra år och Jenny ett år.

Vid fyratiden sen så åt Jimmy och jag middag tillsammans. Vi åt rester från middagen i går: tacos och tortillas med allehanda tillbehör.

Efter middagen så satt vi båda två vid våra datorer. Sen vid sextiden så kom Borzko hem från jobbet. Han åt middag, duschade, och sen så tittade han på teve. Jimmy stack hem till sin kompis Kristian i Hagsätra vid sextiden.

Jag satt sen resten av kvällen vid datorn. Jag la in tvåhundra fotografier, av de nästan ettusen bilderna som vi tog i Thailand, i mitt fotoalbum på Windows Live Spaces. Kolla gärna! Här är länk till sidan: http://bim61.spaces.live.com/.

Pratade såklart med Jenny i telefon också. Hon hade det bra nere i Skåne. Borzko la sig vid halvtiotiden, han ska upp halvfyra i morgon bitti. Jag blev sittande vid datorn större delen av kvällen.