Dagens Dagbok - Tisdagen den 26 juni 2007 - Första halvan av dagen.

Mobilen larmade klockan sju som vanligt. Gick upp, duschade, gjorde mig i ordning, och åt sen frukost.

 

Jimmy hade gått upp klockan sex och åkt iväg för att jobba.

 

Borzko gick upp klockan åtta och genomgick sina morgonbestyr och åt frukost.

 

Jenny gick upp klockan nio, hon åt frukost vid halvtiotiden på uteplatsen, och Borzko och jag satt med henne och pratade en stund.

 

Sen så gick Jenny in på sitt rum för att röja och storstäda (igen!) Jag förstår inte hur hon kan stöka till så otroligt mycket på så kort tid. Dessa klädhögar som jämt ligger på golvet...

 

Borzko stack iväg med bilen in till Södertappen för att lämna blod.

 

Jag höll först på och fixade med lite allt möjligt här hemma, och sen så satte jag mig på nedre balkongen med min bok. 

 

Vid tolvtiden så var Jenny klar med sin städning. Och Borzko var hemma igen från sin blodgivning. Så då åt vi alla tre lite lätt lunch ihop.

 

Sen när vi var klara så gick vi alla tre iväg till Centrum. Både jag och Jenny tyckte att Borzko behövde nya skor och kläder, och han avskyr att shoppa, så vi skulle hjälpa honom.

 

Sen så var vi i Centrum i cirka två timmar. Jag handlade ingenting. Jenny handlade bara tre par trosor. Vi tittade i alla möjliga affärer. Vi fikade på uteserveringen ute på Torget, jag tog en Caffe Latte bara. Vi var sen hemma igen vid halvtretiden.

 

Och det här blev då inköpen till Borzko. Ett par sandaler/slip-ins/flip-flops eller vad det nu heter. Svarta på Wedins för 300:- kronor. Och sen blev det sex t-shirts och en skjorta på J.C. för sammanlagt 1.150:- kronor. Två gråa v-ringade t-shirts, två svarta v-ringade t-shirts, en grå-svart bred-randig t-shirt, en svart piké-tröja med vita smala ränder. Och skjortan var kortärmad och rutig i svart, vitt och grått.


Kommentarer
Postat av: Louise

Rolig blogg du skriver. Gillar att läsa den.
Hur lång e du egentligen?
Kramar Louise

2007-06-26 @ 22:26:40
Postat av: Bim

---> Louise: Tack för berömmet! :-D Jag är 163 cm lång.

2007-06-26 @ 22:32:07
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Snurran

Inga bilder på hans kläder? ;-D
Ha det gott! *kram*

2007-06-26 @ 22:49:18
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Bim

---> Snurran: Hahaha! Nej, det får han väl blogga om själv! ;-D Skjortan kan du få se i dagens dagbok del två som kommer snart, för han hade den på sig när vi var borta på kvällen! :-)

2007-06-26 @ 22:51:17
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0