EFIT - 2007-06-09 - Ett Foto I Timmen - 11 -

-------------  

 

Här kommer fotografierna från min elfte EFIT-dag, lördagen den 09 juni 2007.

 

-------------  

 

(Klicka på bilderna så blir de större!)

-------------  

 

07.05.

 

Utsikt från franska balkongen i vardagsrummet på övervåningen.

       



-------------  

 

08.48.

 

Morgonkaffet är ju så underbart gott.

       



-------------  

 

09.16.

 

Jenny äter frukost innan hon ska iväg för att jobba.

       



-------------  

 

10.01.

 

Nu är jag klar för avfärd till Farstastrandsbadet.

       



-------------  

 

11.02.

 

Caffe Latte + Pepsi Max + Två stycken Wasa Sandwich till lunch på stranden.

       



-------------  

 

12.03.

 

Farstastrandsbadet.

       



-------------  

 

13.42.

 

En datorstund i skuggan på nedre balkongen.

       



-------------  

 

14.00.

 

Missade att ta kort den här timmen...

       

-------------  

 

15.00.

 

Missade att ta kort den här timmen...

       

-------------  

 

16.49.

 

Nu har jag precis hängt tvätt.

       



-------------  

 

17.23.

 

Vår lilla uteplats.

       



-------------  

 

18.16.

 

Borzko sitter och läser Aftonbladet på nedre balkongen.

       



-------------  

 

19.21.

 

Jenny och jag leker och larvar oss inne på HemKöp.

       



-------------  

 

20.33.

 

Gry Forsell i "Sommarkrysset" på TV4.

       



-------------  

 

21.00.

 

Missade att ta kort den här timmen... 

       

-------------  

 

22.29.

 

Missade att ta kort den här timmen...

       

-------------  

 

23.38.

 

Utsikt från franska balkongen i vardagsrummet på övervåningen.

       



-------------  

 

00.00.

 

Sjutton grader varmt ute klockan tolv på natten.

       



-------------  

 

Nästkommande EFIT-dagar:

Lördagen den 9 juni och / eller Torsdagen den 21 juni.

Lördagen den 7 juli och / eller Måndagen den 30 juli.

Tisdagen den 7 augusti och / eller Söndagen den 26 augusti.

 

-------------  

 

Länk till alla mina elva EFIT-inlägg.

 

-------------  


Kommentarer
Postat av: mamselamsen

Hm... man skulle kanske ge sig på EFIT en dag.

2007-06-10 @ 12:54:55
URL: http://mamselamsen.blogspot.com
Postat av: Bim

---> Mamselamsen: Ja! Det tycker jag absolut! Det är faktiskt rätt så kul! Men i går vet jag inte vad det var med mig... För jag missade fyra foton! Det har aldrig hänt förut att jag ens har missat ett foto! ;-D

2007-06-10 @ 12:56:56
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: annebelle

Det är nog värmen.. Själv missade jag EFIT helt och det är ännu värre. ;-) Men det blev rätt många bilder ändå igår. Visst är det härligt med SOMMAR!!

2007-06-10 @ 14:57:01
URL: http://annebelle.blogg.se
Postat av: Bim

---> Annebelle: Ja, jag får väl skylla på värmen då! Även om jag älskar den! Synd att du missade EFIT. Jag brukar påminna i min blogg dagen innan, men det glömde jag också. Det var en lite rörig dag för oss här i fredags... :-/ Men som du själv sa, du hade ju massor med fina bilder i går ändå! :-)

2007-06-10 @ 15:03:49
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Anonym förälder.

Har följt både ditt och din dotters blogg ett tag och undrar lite på hur du reagerar att din dotter är och festar och kanske är i kontakt med alkohol och röker/snusar ? Har själv en dotter på 17 år som ofta vill ut och festa men jag känner mig så osäker, ni verkar vara en så sammansatt familj som litar på varandra ! Tack för en fin blogg.

2007-06-10 @ 17:46:31
Postat av: Bim

---> Anonym förälder: Hej. Kul att du läser både min och Jennys blogg. Och tack för berömmet om min blogg.
Ja, vi är nog en ganska så sammansatt familj, och ja, vi litar nog rätt så bra på varandra.
Jag har svårt att ge råd till hur andra ska göra. Jag är bara expert på min familj och mina barn. Alla är så olika, så jag tror att man måste följa sina känslor som förälder och göra det som känns rätt för en själv och för sin familj.
Jag har alltid trott på ganska så sträng uppfostran, men mycket mycket mycket kärlek.
Självklart så röker/snusar och dricker folk som Jenny umgås med. Det är väl ofrånkomligt i hennes ålder. Jag tror att jag kan lita på Jenny när hon säger att hon inte röker och snusar.
Hon får egentligen inte dricka alkhohol. Men jag känner att jag ger med mig mer och mer ju närmare hon kommer sin artonårsdag. Numer så kan jag acceptera att hon dricker till exempel nån cider nån gång. Men hon har hittills aldrig kommit hem full nån gång, och det är jag glad för. Däremot har hon kommit hem och luktat alkohol litegrann.
Det viktigaste tror jag är att man pratar pratar och pratar med varandra. När hon är ute så har vi alltid tät kontakt med mobilerna. När hon kommer hem så går jag alltid upp och pratar en stund med henne. Om hon sover hos sin pojkvän så ringer hon därifrån när de har kommit hem dit.
Vet inte om det här blev något svar eller någon hjälp egentligen. Jag skrev bara ner lite tankar som kom för mig. Lycka till!

2007-06-10 @ 18:07:31
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0