Lördagen den 3 mars 2007

Mobilen larmade klockan sju i dag också. Gick upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Borzko hade gått upp halvsex (och inte halvfyra som jag skrev i går) och åkt i väg för att jobba extra i dag. Jimmy kom hem vid halvåttatiden från sitt nattpass på jobbet, då gick han och la sig direkt för att sova. Jenny skulle sova lite längre i dag. Frukosten för mig blev gröt och fika som vanligt. Och så läste jag nyheter i datorn en stund.


 

Vid niotiden så gick jag iväg till Centrum och till SolAkuten. Solade i en halvtimme som vanligt. Och lika underbart skönt som vanligt var det också.




 



 

Gick sen till Torget i Centrum och köpte fyra knippen tulpaner för hundra kronor. Två knippen att ha i köksfönstret, och två knippen för Jenny att ha i hennes rum.





 



Sen så gick jag hem igen. Höll på sen här hemma och fixade lite som vanligt. Jenny vaknade sen vid halvtolvtiden. Hon åt frukost och jag åt lunch vid tolvtiden. Jenny kände sig förkyld, hängig, och trött. Vi satte oss båda två sen uppe i vardagsrummet med våra datorer.


 

Jenny satte igång en dvd-film som hon ville se: "Friends with money" (Rika vänner). Jag tittade också på den med ena ögat.


 

Efter filmen så ville Jenny ut och ta lite luft, så vi gick då en sväng till Centrum. Gick bara runt och tittade lite, och så köpte vi oss varsin glass. Och sen så gick vi hem igen.


 

Vi satte oss i vardagsrummet igen. Nu tittade vi på teve med ena ögat på reprisen på: "Ett Herrans liv" med Filip och Fredrik, gäst: Kjell Bergqvist.


 

Borzko kom hem från jobbet vid tretiden. Han duschade och gjorde sig i ordning. Sen så vaknade Jimmy och gick upp vid fyratiden. Han duschade och sen så åt vi alla fyra middag tillsammans och satt och pratade en stund.


 

Efter middagen så gick vi alla fyra upp till vardagsrummet och satte oss där. Vi fikade och så slötittade vi lite på teve. Mest på de olika Discovery-kanalerna. Borzko tog en sväng till Centrum och köpte chips, dipp, och godis för att ha till kvällen också.


 

Sen klockan åtta så tittade vi så klart på Melodifestivalen. Och så åt och drack vi en massa gott till förstås. Jag ringde många gånger på Magnus Uggla... men tyvärr så hjälpte det ju inte...


 

Efter Melodifestivalen så tittade vi på "Så ska det låta". Jag spelade in det i går, och Jenny och jag såg bara halva i går, så vi såg den andra halvan i kväll. Efter det så blev det en dokumentär om min favoritförfattare på Viasat History-kanalen: "Stephen King - Mörkrets Härskare".


 

Vid halvelvatiden så stack Jimmy iväg till tunnelbanan och in till stan. Han skulle möta upp med några jobbarkompisar och gå på krogen. Borzko gick och la sig vid elvatiden. Han var trött efter sin arbetsdag.


 

Nu sitter Jenny och jag kvar här i vardagsrummet. Vi slötittar på lite allt möjligt på teve. Och så har vi våra datorer i knäet. Jag sitter också och håller koll på månförmörkelsen utanför fönstret. Vi har tur att vi har helt molnfritt här i kväll, så vi kan se bra.




 


Kommentarer
Postat av: Anonym

varför en massa frågetecken (?) efter vissa ord?

2007-03-03 @ 23:54:03
Postat av: Anonym

tex : Efter Melodifestivalen så tittade vi på ?Så ska det låta?. Jag spelade in det i går, och Jenny History-kanalen: ?Stephen King ?

2007-03-03 @ 23:55:36
Postat av: Bim

---> Anonym: Ja, du, inte är det jag som gör det så... Jag förskriver alltid texten i WORD och kopierar in den i bloggen. Jag gör så eftersom bloggen ofta strular och text försvinner... Nu efter bloggens senaste uppdatering så blir citationstecken, bindestreck, flera punkter i rad helt plötsligt frågetecken när jag kopierar in dem i bloggen. Jag har ingen aning om varför...

2007-03-03 @ 23:58:48
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Anonym: Men när jag går in efteråt och ändrar så blir det rätt! ;-)

2007-03-03 @ 23:59:41
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Snurran

Så var det ett tag på passagen när jag flyttade över lunarboken också, men helt plötsligt så blev det rätt igen - utan att jag hade gjort något..

2007-03-04 @ 00:01:40
Postat av: Bim

---> Snurran: Jag har mailat till Roland som är ansvarig för blogg.se. Han var medveten om alla felen, och de jobbar på det. Det är tråkigt att inte få mail när man får kommentarer också. Jag är så van vid det. Nu måste jag ju kolla istället...

2007-03-04 @ 00:11:08
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Anonym

okej :)
men när du får kommentarer i mejlen, mejlar du tillbka då eller går du in här och svarar?

2007-03-04 @ 00:24:14
Postat av: Bim

---> Anonym: Jag svarar alltid här. Men det är ju så behändigt att få kommenterarna till mailen. För då märkar jag ju direkt när jag får en kommentar, och slipper att gå in och kolla.

2007-03-04 @ 00:26:14
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: lisa

jag får mina kommentarer på mail... ?

2008-03-20 @ 17:46:29
URL: http://lisanflisan.blogg.se
Postat av: Bim

---> Lisa: Ja, nu får jag också det! Det fungerar igen! :-D

2008-03-20 @ 19:51:49
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0