Söndagen den 25 mars 2007

I morse så ringde alarmet på mobilen klockan sju som vanligt. Vi ställde ju om klockorna redan på eftermiddagen i går, och jag somnade inte förrän vid halvtvå i natt, så det blev bara fem och en halv timmes sömn i natt. Jag gick upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen så blev det gröt och fika till frukost, och lite nyhetsläsning i datorn.

 

Borzko gick upp vid halvniotiden och genomgick sina morgonbestyr. Han skulle sen gå till Farstahallen och träna när de öppnade klockan halvtio. Jag gick iväg strax före nio. Och då så gick jag till Centrum och till SolAkuten. Solade i en halvtimme som vanligt, och lika underbart skönt som vanligt var det också.

 

Efter solningen så gick jag en liten promenad. Men den blev verkligen liten, bara en halvtimme ungefär gick jag. När jag kom hem igen så gjorde jag månadens tråkigaste uppgift, alltså så betalade jag räkningarna.

 

Klockan elva så hade både Jimmy och Jenny satt sina mobiler på väckning. De gick upp och åt frukost då, och jag tog en fika och lite lätt lunch med dem. Efter det så duschade de båda och gjorde sig i ordning.

 

När de båda var klara så gick vi alla tre en sväng till Centrum. Först var vi runt lite och kollade efter skor till Jimmy, men det blev inga, för han hittade inga som han ville ha. Jenny köpte i alla fall ett par skor. (Se länk till bild i hennes blogg.) Efter att vi hade gått runt och kollat på lite annat också, så köpte vi oss varsin glass, och gick hemåt igen.

 

Borzko kom hem från gymmet ungefär samtidigt som vi kom hem från Centrum. Han åt lunch och sen höll han på med lite allt möjligt. Jenny satte sig på sitt rum och pluggade en hel del. Jimmy satt vid datorn en stund.

 

Vid kvart i två så stack Jimmy iväg med bilen. Han skulle jobba ett pass mellan halvtre och halvelva. Borzko stack iväg sen vid tretiden. Han skulle hem till sin Mamma på sitt sedvanliga söndagsbesök.

 

Jag satte mig och brände ut en hel del filmer. Under tiden som datorn skötte bränningen så satt jag och läste i boken som jag håller på med: "Mamma sa att jag var sjuk" av Julie Gregory. Jenny fortsatte med sitt pluggande.

 

Och faktiskt så kom då äntligen solen fram på eftermiddagen. Så jag borde väl ha gått ut på en promenad då. Men jag har alltid så svårt att komma iväg ut på eftermiddagarna. Jag tycker mest om att promenera på morgnarna och förmiddagarna. Och jag var så igång med brännandet av filmerna så jag fortsatte med det i stället. Det kommer väl förhoppningsvis fler soliga dagar framöver! Och jag fick ju i alla fall sol i solariet i morse! Och det är ju även skönt att vara inne och se solen och ljuset utanför!

 

Jenny och jag åt middag vid fyratiden. Efter middagen så flyttade vi båda två upp med våra datorer till vardagsrummet. Hon fortsatte med sitt pluggande och höll även på med annat i datorn. Jag varvade datorn med boken, och jag läste även ut boken. Den var sådär. Separat blogginlägg med recension kommer senare.

 

Sen vid halvniotiden så satte vi igång en dvd-film. I dag blev det ännu en svensk film, vi såg ju två svenska filmer i går. Det blev: "Förortsungar". Den var rätt så bra. Recension kommer en annan dag i ett eget inlägg. Nu återstår bara bloggandet, och sen så blir det sängen vid halvelvatiden, för i morgon så är det ju då tyvärr redan måndag igen...


Kommentarer
Postat av: Snurran

Det låter som om även du har haft en skön dag! *kram*

2007-03-25 @ 22:26:14
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Bim

---> Snurran: Absolut! :-) *Kram*

2007-03-26 @ 18:05:44
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Anonym

ingen uppdatering idag?:(

2007-03-26 @ 22:44:24
Postat av: annebelle

Fräsig film ovan, gick inte att lämna kommentar där.

2007-03-26 @ 23:26:49
URL: http://annebelle.blogg.se
Postat av: Annabella

Hej :) Hur lägger man upp en youtube-film i bloggen? Tack på förhand/Annabella-dora

2007-03-27 @ 12:42:49
Postat av: Bim

---> Anonym: Bloggen krånglade så det gick inte att få i dagboken i går. Kommer i kväll i stället. ;-)

2007-03-27 @ 17:56:17
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Annebelle: Nej, det blev något fel, så det inte gick att kommentera, men nu ska det gå.

2007-03-27 @ 17:56:53
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Annabella: Gå in på YouTube och följ instruktionerna. Om det inte funkar, så fråga mig om råd igen! ;-)

2007-03-27 @ 17:58:10
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0