Dagens Dagbok - Fredagen den 18 maj 2007 - Kvällen.

Jenny och jag kom hem vid halvfemtiden. Jimmy var hemma när vi kom hem. Han hade slutat på jobbet klockan tre i dag, åkt hem, duschat och gjort sig i ordning. När Jenny och jag kom hem så åt vi tre middag tillsammans nästan på en gång.

 

Sen så blev det klädprovning, skoprovning, och fotografering. Efter det så satt Jimmy vid datorn i sitt rum. Jenny satt vid datorn i sitt rum ett tag, sen så duschade hon, och gjorde sig i ordning. Jag höll på och fixade med lite allt möjligt här hemma, och så varvade jag med datorstunder.

 

Vid strax efter sju så stack Jenny iväg till Centrum och till Tunnelbanan. Hon skulle hem till en tjejkompis på middag tillsammans med flera andra tjejkompisar. Och efter det så skulle de på fest.

 

Vid åttatiden sen så stack Jimmy iväg med bilen. Han skulle till Hagsätra och träffa sina kompisar där.

 

Vid kvart i nio så kom Borzko hem från jobbet. Det blev en extra lång arbetsdag för honom i dag. En annan lastbil hade gått sönder, så han fick lov att ta en extra körning. Middag hade han stannat och ätit på vägen i dag, så han duschade bara och gjorde sig i ordning när han kom hem. Sen så gick han ganska så snart och la sig för att sova, för han var rätt trött efter den långa dagen. Sjutton timmar mellan att han gick upp i morse, och till att han kom hem?

 

Jag flyttade upp till vardagsrummet vid niotiden. Min lilla bärbara dator fick följa med förstås. Nu har jag suttit här sedan dess och läst bloggar och nyheter i nästan två timmar.

 

Nu kommer det väl inte att hända så mycket mer här i kväll. Borzko sover ju redan. Jimmy är ju i Hagsätra hos kompisar, och han lär väl komma hem sent efter att jag har lagt mig. Jenny åkte ju på middag med tjejkompisar, och nu har hon väl förmodligen åkt till festen som de skulle till. Hon är väl också komma hem sent, efter att jag har lagt mig. Men hon ringer till mig när hon är på väg hem, och så möter jag upp henne vid tunnelbanan, eller så pratar vi i telefon när hon går hemåt.

 

Nu blir det datorsurfande, tevetittande, och bokläsande resten av kvällen för mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0