Dagens Dagbok - Lördagen den 20 maj 2007 - Andra halvan av dagen.

På eftermiddagen sen så blev det lite allmänt slöande för oss allihopa. Jimmy och Jenny satt mest vid sina datorer. Borzko höll på och fixade med lite allt möjligt, och så satt han också och läste i sin bok en stund. Jag höll också på och fixade med allt möjligt, och så satt jag också givetvis en hel del med datorn. En gemensam fika med lite ätbart till blev det för oss alla fyra vid tretiden.

 

Sen vid halvfemtiden så åkte Borzko och jag iväg med bilen. Jenny vill ha en grillkväll hemma hos oss med sina kompisar, så vi hade lovat att hon skulle få ha det. Vi hade lovat att hålla oss borta till klockan tolv.

 

Borzko och jag åkte hem till Mamma och Pappa i Örby. Vi var upp till dem och lämnade blommorna bara, och sen så gick vi alla ut till bilen igen och åkte iväg till Kinarestaurangen Chendo som ligger i Örby.

 

Sen så satt vi där i cirka två timmar och åt, drack, och pratade. Jag åt kinesiska jätteräkor med blandade grönsaker. Till efterrätt så åt jag friterad glass med hjortronsylt. Vatten till maten och kaffe till efterrätten.

   



Vid sjutiden sen så åkte vi hem till Mamma och Pappa. Satt och pratade en stund, och sen så ville Mamma och Pappa titta på Postkodsmiljonären, så då gjorde vi alla fyra det.


När det var slut sen så satte vi igång med kortspelet vid halvniotiden. Och sen så spelade vi Canasta i lite drygt tre timmar. Jag spelade ihop med Mamma som alltid. Vi förlorade första, och sen vann vi den andra. Den tredje omgången hann vi inte spela klart, men den ledde Borzko och Pappa när vi slutade.

   

                   

Vid kvart i tolv så åkte Borzko och jag därifrån. Bara Jimmy var hemma när vi kom hem. Jenny och hennes tjejkompisar hade stuckit iväg till stan på en fest. Killarna som var här hade också stuckit in till stan, men de skulle till krogen. Jimmy kände inte för att gå ut i kväll.

 

De hade i alla fall haft en jättetrevlig kväll här. Jag antar att Jenny kommer att blogga både text och bilder från kvällen någon gång under morgondagen. De hade i alla fall grillat, och sen hade de sjungit karaoke. Fint städat, diskat, och undanplockat var det i alla fall när vi kom hem.


Kommentarer
Postat av: Sofiah

Hej! :) Tänkte bara berätta att det är kul att se/läsa om en mamma och dotter som har sån bra relation som du och Jenny. :) Ha det bra!

2007-05-20 @ 13:08:44
URL: http://sofiaa7.blogg.se
Postat av: Bim

---> Sofiah: Hej! Kul att du gillar våra bloggar! Och jag är själv väldigt glad och stolt över att vi har så bra relation! ( Men jag kan lova dig att vi bråkar faktiskt ibland också! ;-) )

2007-05-20 @ 13:12:48
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Anonym

måste bara fråga, vad är canasta för spel? :)

2007-05-20 @ 14:39:07
Postat av: Bim

---> Anonym: Canasta är ett kortspel som man spelar med två kortlekar. Och så spelar man två mot två. Man kan även vara fler par, och ha fler kortlekar. Man kan även spela en och en, men då tycker inte jag att det är så kul. Att vara fyra i par om två, eller att vara sex i par om två, tycker jag är roligast. Det är ett lite invecklat kortspel som tar ett tag att lära sig, och tar ganska så lång tid att spela, men det är väldigt kul tycker jag.

2007-05-20 @ 15:24:08
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0