Dagens Dagbok - Lördagen den 20 maj 2007 - Första halvan av dagen.

Mobilen larmade klockan sju som vanligt i morse. Jag gick upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen så blev det frukost, och så lite nyhetsläsning i datorn samtidigt.

 

Jag var uppe en stund vid kvart i fyra i morse också, för då kom Jenny hem från stan med sista tunnelbanan. Mötte upp med henne och såg att allt var okej med henne, och sen så gick jag och la mig igen. Jimmy hade kommit hem redan vid halvettiden.

 

Borzko gick upp klockan åtta och genomgick sina morgonbestyr. Han skulle sen gå till gymmet i Farstahallen och träna när de öppnade klockan halvtio.

 

Själv så gav jag mig iväg ut strax före nio. Gick till Centrum och till Solakuten. Där solade jag en halvtimme som vanligt, och lika underbart skönt var det också som vanligt.

   



Sen så gick jag ut på en promenad. Gick runt omkring i Farsta, bland annat förbi Farstastrandsbadet och Farsta Gård. Promenaden blev ungefär en timme.

 

Farstastrandsbadet.

   

       

Farsta Gård.

   

                       

Efter det så gick jag till Centrum. Tog ut pengar i Bankomaten, köpte en dricka på Pressbyrån. Och sen så köpte jag två liter jordgubbar på Torget, och en även en bukett blommor som Mamma ska få i kväll.

 

Torget i Farsta Centrum.

   

                       

Dagens inköp.

   

               

Hemma igen vid strax före elva. Jimmy hade precis vaknat och gått upp. Han åt frukost och jag satt och sällskapade med honom och pratade en stund. Han åt upp en liter jordgubbar som efterrätt efter frukosten. Jenny sov fortfarande, och Borzko var på gymmet. Jimmy gick sen in och duschade och gjorde sig i ordning.

 

Jenny vaknade och gick upp vid halvtolvtiden. Hon åt frukost då, och jag åt lite lätt lunch och tog en fika samtidigt. Jimmy satt också med i köket och pratade en stund. Jenny åt också jordgubbar till frukost, precis som Jimmy hade gjort.

 

Sen så satte sig både Jimmy och Jenny på sina rum vid sina datorer. Jag höll på och fixade med lite allt möjligt här hemma, och så varvade jag med datorstunder som vanligt.

 

Borzko kom hem från gymmet vid halvettiden. Då åt han lite lunch också förstås.

 

Här är lite naturbilder från morgonpromenaden.

                       

                       

(Klicka på bilderna så blir de större.)


Kommentarer
Postat av: Anonym

åhh nu blev ja sugen på jordgubbar och bonaqua. :>
jordgubbar e så somrigt fast nu regnar det :<
regnar det hos dig?

2007-05-19 @ 13:28:23
Postat av: Bim

---> Anonym: Det började nyss att regna här också... :-(

2007-05-19 @ 13:50:30
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Anonym

jaa tråk väder .. :<
tänkte ju gå på nrj in the park idag. då vill man ju ha fint väder ;)

2007-05-19 @ 16:04:24
Postat av: Anonym

Varför kommer inte hela kommentarerna med?

2007-05-19 @ 16:04:56
Postat av: Bim

---> Anonym: Regnar fortfarande här också... :-(

2007-05-19 @ 16:06:02
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Anonym: Ibland om man gör vissa tecken, så försvinner texten efter tecknen. Om det kanske är det du har gjort.

2007-05-19 @ 16:07:47
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Anonym

aha okeej då förstår jag :P
då ska ja inte göra det men skulle göra en glad gubbe .
nu är det sol :D
men din blogg är super =)

2007-05-19 @ 18:24:05
Postat av: Bim

---> Anonym: Okej! Jag vet inte varför det är så. Men jag vet när jag skulle göra hjärtan i Jennys blogg, med ett "mindre än"-tecken och en trea, då blev det likadant...
Det blev sol här också på kvällen sen!
Tack för berömmet om min blogg! :-D

2007-05-20 @ 00:59:28
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0