Dagens Dagbok - Onsdagen den 16 maj 2007

Åkte hem direkt efter jobbet. Höll sen på här hemma som vanligt och fixade med lite allt möjligt, och så varvade jag med datorstunder. Stod ute en lång stund också och pratade med grannen till vänster. Hälsade också på nya grannen till höger som flyttade in i dag.

 

Jimmy kom hem från jobbet vid fyratiden. Sen så stod han också ute och pratade med grannen ett bra tag. Vid halvfemtiden så gick vi in, och så åt vi middag tillsammans. Efter middagen så duschade han och gjorde sig i ordning. Sen vid sextiden så blev han upphämtad av några kompisar. De skulle till Hagsätra och förfesta, och sen så skulle de ut på krogen.

 

Jenny kom hem från skolan vid sextiden. Då åt hon middag, och jag tog en fika tillsammans med henne. Hon hade haft en lång dag i dag, precis som i går. Både i går och i dag så gick hon upp klockan fem. Sen så skjutsade Jimmy henne till McDonalds, och så åt de frukost tillsammans där. Sen så åkte Jimmy iväg till sitt jobb till klockan sju. Och Jenny jobbade på McDonalds mellan sju och tolv. Efter det så stressade hon iväg till skolan för sin eftermiddagsundervisning, och så slutade hon klockan fem. Två tuffa dagar har hon haft.

 

Borzko kom hem från jobbet vid sjutiden. Han åt då middag, sen så duschade han och gjorde sig i ordning. Resten av kvällen så tittade han på sport på teve. Vid tiotiden så gick han och la sig, för han ska jobba i morgon, trots att det är röd dag.

 

Vid sjutiden så gick Jenny iväg till Centrum och så mötte hon upp med Robin som kom med tunnelbanan. De var först en stund på Jennys rum. Sen så kom de ut i köket för ett glas thé och en pratstund. Efter det så gick de upp till vardagsrummet och tittade på en film. Och nu så är de på Jennys rum igen.

 

Och själv så satt jag större delen av kvällen i köket, i kökssoffan, med min lilla bärbara dator i knäet. Men nu så tror jag att jag ska byta ut datorn mot en bok istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0