Dagens Dagbok - Söndagen den 27 maj 2007 - Första halvan av dagen.

Mobilen larmade klockan sju i morse. Jag gick upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Borzko gick upp klockan åtta och sen gjorde han sina morgonbestyr förstås. Frukost och en pratstund blev det sen för oss båda.

 

Varken Jimmy eller Jenny var hemma på morgonen. Jag pratade med båda två under natten. Jimmy sov över hos sin kompis Kristian i Hagsätra. Och Jenny sov hos sin pojkvän Robin i Medborgarplatsen.

 

När både Borzko och jag var klara med morgonbestyr, frukost, och pratstund, så satte vi igång med veckostädningen. Vi gjorde väl ungefär det som vi alltid gör: dammsög, torkade golven, skurade toaletten och badrummet, putsade speglar och glasytor, dammade, bytte handdukar, bytte lakan, tvättade handdukar, tvättade lakan, tvättade kläder, strök kläder, m.m. Tvättade gjorde vi i tvättstugan. Jag gjorde också månadens tråkigaste uppgift: betalade räkningarna... Jag varvade även med stunder vid datorn och bloggade några inlägg.

 

Vid tolvtiden så kom Jenny hem från Robin. Jag blev då uppvaktad av henne på Mors Dag. (Se separat inlägg med bilder.) Sen så åt hon, jag och Borzko lunch ihop. Efter lunchen så satt hon och jag med våra datorer vid köksbordet. Hon bloggade ett långt inlägg från gårdagen bland annat.

 

Strax efter tolv så kom Jimmy hem, och han hade sin kompis Kristian med sig. Jag blev då uppvaktad av Jimmy på Mors Dag. (Se separat inlägg med bilder.) Jimmy duschade sen och gjorde sig i ordning. Sen så stack han och Kristian iväg med tunnelbanan in till stan för att Jimmy skulle köpa sig ett par gympaskor.

 

Jenny duschade sen och gjorde sig i ordning. Och vid tvåtiden sen så stack hon iväg för att jobba på McDonalds mellan tre och nio.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0