Dagens Dagbok - Söndagen den 6 maj 2007 - Första halvan av dagen.

Mobilen larmade klockan sju som vanligt. Gick upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Gröt och fika till frukost blev det sen. Jenny gick upp vid åttatiden och genomgick sina morgonbestyr. Och Borzko gick också upp ungefär samtidigt och gjorde detsamma. Jimmy var inte hemma, han sov över hos sin kompis Kristian i Hagsätra, efter deras krogbesök i stan i går kväll/natt.

 

Jenny och jag gick iväg samtidigt vid strax före nio. Hon gick till Centrum för att åka till jobbet. Hon skulle jobba i dag mellan tio och sju.

 

Själv så gick jag iväg ut på promenad. Jag gick ungefär längs tunnelbanelinjen och in till stan. Skönt väder ute i dag. Soligt och fint, men ändå ganska så blåsigt med rätt så kraftig vind. Men det var varmare än i går.

 

När jag kom in till stan så gick jag runt lite och tittade i stan. Var även inne i några affärer och kollade lite, men handlade faktiskt ingenting i dag. Bara varsin sak till Jimmy och Jenny. En stock snus till Jimmy och telefonkort till Jenny. Sen så vände jag och gick hemåt igen. Gick till Slussen och därifrån så tog jag tunnelbanan hem. (Sex stycken fotografier från promenaden kommer i ett separat blogginlägg).

 

Stegräknaren visade:
Effektiv gångtid: 3 timmar, 22 minuter och 17 sekunder
Antal steg: 22.049
Distans: 1 mil, 8 kilometer och 740 meter
Förbrukade kalorier: 668
 

Kom hem vid ettiden. Borzko var hemma när jag kom hem. Han hade först varit på gymmet i Farstahallen från när de öppnade halvtio. Han hade tränat och sen bastat. Efter det så hade han varit i Centrum och klippt håret.

 

Både Borzko och jag åt lite lätt lunch och tog en fika. Sen så stack han iväg vid tvåtiden. Han skulle först iväg och tvätta bilen och dammsuga ur den. Även tanka den och kolla olja, luft, vatten, m.m. Sen efter det så skulle han hem till sin Mamma på sitt sedvanliga söndagsbesök.

 

Jimmy kom hem vid strax efter två. Han duschade och gjorde sig i ordning, och sen efter det så tog vi båda två med våra bärbara datorer, och så satte vi oss uppe på övre balkongen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0