Dagens Dagbok - Tisdagen den 29 maj 2007.

Åkte hem direkt efter jobbet i dag också, precis som nästan alla andra dagar. Och också precis som nästan alla andra dagar så höll jag på som vanligt här hemma på eftermiddagen. Jag fixade, pulade, plockade, grejade, och pysslade med lite allt möjligt och omöjligt här hemma. Och så varvade jag förstås med stunder vid datorn. En eftermiddagsfika blev det förstås också.

 

Jimmy kom hem från jobbet vid halvfemtiden. Då åt han och jag middag ihop och satt och pratade en stund. Sen så duschade han och gjorde sig i ordning.

 

Jenny kom hem från skolan vid halvsextiden. Hon åt ingen middag, för hon skulle äta hemma hos Robin. Hon duschade bara och gjorde sig i ordning.

 

Jimmy stack iväg vid halvsjutiden. Han skulle åka och hämta sin kompis Kristian på jobbet, och sen så skulle de hem till Kristian i Hagsätra.

 

Jenny stack iväg vid sjutiden. Hon skulle hem till sin pojkvän Robin vid Medborgarplatsen, äta middag där, och sen också sova där i natt.

 

Borzko kom hem från jobbet vid sjutiden. Han åt middag, duschade och gjorde sig i ordning, och sen så satt han och läste i sin bok större delen av kvällen.

 

Jimmy och Kristian kom hit en sväng vid niotiden. Jimmy packade ihop en hel del grejer som han skulle ha med sig. En vän till Kristians Mamma ska vara utomlands i två veckor, och Kristian ska bo där och passa lägenhet och husdjur. Och Jimmy ska då också vara där och bo där i två veckor förmodligen. Det är ganska så nära här, vid Skogskyrkogården, så han kanske kommer förbi här ibland! ;-) Och det är väl kanske en liten test för mig, att se hur jag kommer att klara av när han flyttar på riktigt! ;-D

 

Och jag satt i köket med datorn sen större delen av kvällen som vanligt. Läste lite i min bok också. Kikade även med ena ögat lite på "Desperate Housewives".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0