Dagens Jobb - Tisdagen den 22 maj 2007.

Jobbade förstås i dag också. Och i dag så blev det en mycket hektisk dag... Först så var en av kollegerna på kurs, och det ska hon vara i dagarna tre. Då skämtade vi i går, och sa att nu får ingen bli sjuk, för det är så jobbigt om det blir två borta. Vi höll oss friska alla hos oss, men tyvärr så blev hon sjuk som jobbar i annexskolan där vi vikarierar... Så vi fick skicka ner en personal dit i dag, och då blev vi ju helt plötsligt två personer mindre...

 

Inte nog med det, det blev en jobbig dag på flera andra sätt också. Högstadiet i vår skola hade idrottsdag eller om det var friluftsdag, men de skulle ändå äta lunch i skolan. Men alla kom då nästan samtidigt och åt lunch, så det blev fruktansvärt många som kom på en gång.

 

Och inte nog med det heller... De nya barnen som ska börja sexårsverksamheten till hösten var på besök i skolan i dag, och skulle äta lunch. Så det blev ju många extra, och de hade ju självklart ingen rutin på att ta mat, så det blev ju lite köigt då...

 

Precis som inte det räckte, så precis när det är totalt kaos överallt, så ringer hon som är i vår annexskola och vikarierar och säger att hennes korv börjar ta slut... Så jag fick hoppa in i min bil och köra dit och lämna ett bleck med korv till henne.

 

I köket hade de också jättemycket att göra i dag, så de kunde ju inte hjälpa till speciellt mycket i matsalar och disk heller. Vi var ju bara två stycken i matsalarna istället för fyra stycken, så förståeligt nog så var det mycket, mycket stressigt.

 

Jag var första halvan av dagen i skalen och fixade grönsaker. Och sen så var jag så alltså den andra halvan av dagen i lilla matsalen, egentligen som försteman, men eftersom jag inte hade någon andreman i dag, så fick jag göra alla arbetsuppgifter själv.

 

Vi serverade korv och potatismos i dag. Och så vår salladsbuffé förstås också.

 

Dagen tog ju i alla fall slut till slut... Och trots allt så fick vi ju det mesta att fungera. Ibland så fattar man inte hur mycket man egentligen kan stressa... Städningen efteråt fick vi ju däremot dra ner på lite grann. Vi får väl hoppas på att det blir en något bättre dag i morgon. Kollegan på kurs är ju som sagt var borta även onsdag och torsdag. Men vi får väl hoppas på att sjuklingen i annexskolan är frisk i morgon.


Kommentarer
Postat av: sara

Din blogg är så hätligt att läsa :) Jag tycker verkligen om att läsa den. Och det är så gulligt att du är mamma också, du verkar vara en helt underbar mamma :) / Sara

2007-05-22 @ 16:38:24
Postat av: Snurran

Stackars, stackars er... :-/ Tänk om man kunde dela på sig och både vara på kurs och på jobbet samtidigt...eller tänk om vi kunde få tag på en vikarie på kort varsel som kunde hoppa in - det skulle ju inte kosta skolan ett dugg för jag får ju inget betalt när jag går på den här kursen - som är en verkligt jättebra facklig-politisk kurs *hård kram..*

2007-05-22 @ 16:58:14
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Bim

---> Sara: Tack snälla för din gulliga kommentar! (För jag hoppas att den är sann, och inte ironisk! ;-D)

2007-05-22 @ 18:31:24
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, det var nog lite synd om oss i dag... :-( Men det är ju ABSOLUT inte ditt fel! Jag tycker definitivt att du ska gå på fack-kurser! Det var ju bara tråkigt att hon skulle bli sjuk just i dag... Och att allt annat skulle också hända just i dag... Men vi får hoppas på en bättre dag i morgon! :-D

2007-05-22 @ 18:33:19
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Snurran

Ja jag håller tummar och tår för det!

2007-05-22 @ 20:01:02
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Bim

---> Snurran: TACK!! :-D

2007-05-22 @ 21:57:51
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: sara

ja men självklart menar jag vad jag skrev :)

2007-05-25 @ 21:31:51
Postat av: Bim

---> Sara: Okej! Tack ska du ha då! :-)

2007-05-25 @ 22:58:47
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Erik

Vilken skola jobbade du på?

2007-06-05 @ 07:12:00
Postat av: Bim

---> Erik: Jag jobbar på Hagsätraskolan.

2007-06-05 @ 18:29:59
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0