Dagens Jobb - Måndagen den 19 november 2007.

Måndag igen och jobb igen...


Mobilen larmade klockan halvfem, som alltid på jobbardagar. Gick upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Drygt en timme senare, fem över halv sex, så gick jag ut till bilen och åkte iväg från Farsta och mot jobbet i Hagsätra. På vägen så blev det Rockklassiker i radion på hög volym, så jag vaknar till liv. Kom fram vid kvart i sex. Mötte upp med Snurran utanför, och så larmade vi av och gick in. Bytte om till arbetskläder och började sen att jobba klockan sex.


Den här veckan så är jag först halva dagen i skalen, och fixar grönsakerna. Sen så är jag försteman i stora matsalen.


I dag så serverade vi soppa (grönsakssoppa), mjukt bröd (skivad skogaholmslimpa), och pålägg (skivad ost). Och så vår salladsbuffé förstås.


Det var en bra jobbdag i dag, måndagar är den bästa dagen den här terminen, arbetsmässigt sett. Det är den dagen som det är bäst spridning på alla ätande, så det blir inte lika hektiskt som de andra dagarna. Allt flöt på bara bra, och ingenting speciellt hände.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0