Thailand, julen 2006.

Förra året vid den här tiden, då räknade jag dagarna... dagarna tills vi skulle åka till Thailand. Vi åkte den 16 december, och kom hem den 1 januari. Vi var i Patong Beach på Phuket. Det var en helt underbar resa, absolut den bästa som jag någonsin har gjort. Och det var den bästa jul som jag någonsin har haft. Jag kommer att bära den julen och den resan med mig i mitt hjärta resten av livet.

Det var sjätte gången som vi reste utomlands tillsammans i familjen. Men de fem tidigare gångerna så reste vi tillsammans med andra. Så det här var första gången som vi åkte bara vi fyra. Och det var första gången som vi reste bort över julen.

Förmodligen så var det ju både den första och den sista gången. Eftersom Jimmy är tjugo år, och Jenny snart arton år, så lär väl inte vi fyra åka någonstans ensamma mer. Vi kanske inte ens reser tillsammans mer, eftersom de kanske hellre reser med flickvänner/pojkvänner och/eller kompisar. Och om vi reser tillsammans mer, så kanske vi har andra med oss också.

Så jag kommer verkligen att minnas denna resa för livet. Den var helt perfekt. En riktig drömresa. Verkligen ett minne för livet att bära med mig i mitt hjärta.


image1741


(Se tvåhundra bilder från vår resa här.)


Kommentarer
Postat av: annebelle

M-mm, visst bär man med sig sådana här resor i sin inre skattkammare. Vi har varit till Thailand de senaste två åren hela familjen och båda gångerna har varit fantastiska. Allt har varit underbart; från stranden till maten till att ha tid att vara tillsammans hur mycket som
helst. Som att Samuel säger vid 10-tiden på kvällen; mamma, ska vi gå ner och bada? Och jag kan säga ja, självklart! Inte nej du måste gå och lägga dig...Sånt är värdefullt..

2007-11-24 @ 21:23:29
URL: http://annebelle.blogg.se
Postat av: Bim

---> Annebelle: Ja, visst är det så. Man lever så intensivt när man är så där. Och så nära varandra. Så nära varandra är man aldrig hemma. Inre skattkammare - det var vackert! Där ska jag verkligen spara vår Thailandsresa.

2007-11-24 @ 21:33:26
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Gunilla

Håller med...resan till Thailand med ungarna för fem år sen var det bästa vi gjort. Nu har de stora egna familjer och vi får njuta av familjemiddagarna när alla kan samlas... *kram*

2007-11-24 @ 23:09:49
Postat av: Bim

---> Gunilla: Ja, det är ju så det kommer att bli här också. Så är ju utvecklingen. Det känns så skönt att jag fick göra min Drömresa, och att den också blev så bra som jag ville att den skulle bli. Den har jag med mig resten av livet nu. *Kram*

2007-11-25 @ 08:48:42
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: malin

thailand är ju verkligen helt underbart. :) sitter själv här och tänker tillbaka på mina 3 veckor där nere för något år sedan, sen måste jag väl avslöja att jag är lite avis på min familj som åkte ner dit i lördags! :/

sen hoppas jag att jimmy hälsade från mig, men jag hoppas att han gjorde det iaf! Kram!

2007-11-25 @ 19:20:45
Postat av: Bim

---> Malin: Ja, Thailand var precis så fantastiskt som jag hade drömt om! Nån gång igen så ska jag tillbaka dit.

Jag förstår verkligen att du är avundsjuk på din familj om de är där nu. Det är ju bara att titta ut genom fönstret så blir man ju deppad...

Jadå! Jimmy hälsade! ;-D *Kram*

2007-11-25 @ 19:26:04
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: malin

jag ska också tillbaka, någon gång. :)

vet inte om dom har kommit fram, men det borde dom ha gjort iaf. :) ångrar mig att jag inte följde med. :p kram

2007-11-25 @ 20:17:33
Postat av: Bim

---> Malin: Ja, jag förstår att du ångrar dig... Hur länge ska de vara där?

2007-11-25 @ 20:44:16
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Malin

dom ska vara i thailand i 3 veckor, sen åker dom därifrån direkt till USA och ska vara där i 2 veckor. :/

2007-11-25 @ 21:32:21
Postat av: Bim

---> Malin: Jaha. Det lät ju inte direkt fel... Man blir ju lite avundsjuk! ;-D Förstår då verkligen att du ångrar att du inte följde med!

2007-11-25 @ 21:36:23
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: malin

jo, men jag ville inte vara iväg så länge från jobbet, vännerna och sen kommer antagningsbreven till högskolan också. det går verkligen inte att "missa" det även att jag skulle vilja det.

2007-11-25 @ 21:59:17
Postat av: Bim

---> Malin: Okej. Då förstår jag. Jobbet skulle jag gärna var utan så länge, fast jag skulle aldrig få ledigt så länge mitt i termin... Vännerna skulle jag lätt klara mig utan, bara jag hade familjen med mig. Men jag förstår att antagningsbrevet till högskolan inte går att missa. Vad har du sökt till?

2007-11-25 @ 22:04:45
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: malin

jo iofs! vad jobbar du med? :) jag har sökt till juristprogrammet :)

2007-11-25 @ 22:12:46
Postat av: Bim

---> Malin: Jag jobbar som skolmåltidsbiträde - "mattant" i Hagsätraskolan.

Juristprogrammet! Inte dåligt! ;-)

2007-11-26 @ 14:55:39
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: malin

nej men vad roligt. :)

2007-11-26 @ 15:33:31
Postat av: Bim

---> Malin: Hahaha! Jag vet inte det jag! ;-D Nej, men det är väldigt bra arbetstider, sex till två. Och det är ju otroligt skönt med sommarlov och jullov. Det är ju det som är fördelarna! Sen så finns det ju en del nackdelar också... ;-)

2007-11-26 @ 15:56:08
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: malin

jag syfta faktiskt på alla loven ;D kanske också borde bli mattant :)

2007-11-26 @ 18:51:32
Postat av: Bim

---> Malin: Hahaha! Javisst! Du är välkommen! ;-D

2007-11-26 @ 19:46:46
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: malin

haha tack ;D

2007-11-26 @ 21:07:03
Postat av: Bim

---> Malin: ;-D

2007-11-26 @ 21:11:05
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0