Jag har ALLTID otur med datorer och datorprylar... :-(

Jag har ALLTID otur med datorer och datorprylar... ;-(

En gång när vi köpte ny dator så var det fel på cd/dvd-spelaren i den, så vi fick byta den...

En annan gång när vi köpte en ny dator och startade upp den så stod det: "Tervetuola" (istället för Välkommen)... Allting var på finska i datorn, så vi fick börja med att formatera om den...

Finns massor med såna exempel i vår familj, men speciellt med mina prylar... Men jag ska bespara er dem, och istället berätta om dagens två oturs-prylar...





image1346(Den här skulle jag ha...)


Jag fick ju två paket i dag. Beställde båda två i onsdags, och de kom båda två i dag. Väldigt snabba och bra leverenser. Så långt var allt ju bra...

Första leverensen var en svart datorryggsäck som jag hade beställt. Men inte sjutton var det någon svart datorryggsäck i paketet... Utan det var en röd datorportfölj... Inte direkt vad jag ville ha.

När jag ringde dit så hade ju givetvis alla gått hem... Fick i alla fall prata med en tjej som tog mina uppgifter och klagomål, och så skulle någon höra av sig till mig på måndag... Så får de väl skicka en ny, och jag får skicka tillbaka den jag fick...


image1347(En röd sån här fick jag...)




image1348


Och så fick jag ju vårt usb-modem till vårt mobila bredband från Tele2. Vi installerade modemet, och det fungerade perfekt! I ett par minuter... Sen så slutade det att fungera... Efter några försök så fick vi det till slut att fungera igen, i en liten stund... Och sen så bara vägrade det att funka...

Till slut gav jag upp och ringde till Tele2:s Support. Jag satt sen i telefon i en timme och två minuter... Men han kunde inte heller hjälpa mig att få igång det igen.

Jag föreslog att jag kunde åka till någon butik i helgen och få det utbytt. Men så lätt var det ju inte... Nej, han måste göra en felanmälan, sen så ska tekniker titta på den felanmälan, och sen så ska de ta ställning till vad som ska göras... Så de tar kontakt med mig i nästa vecka. Och förhoppningsvis så beslutar de väl att de ska skicka mig ett nytt modem, och att jag får skicka tillbaka det gamla...


image1349



Jag blir så trött att det nästan alltid är så här när vi handlar datorer, tillbehör till datorer, eller andra datorrelaterade prylar...


(Bilderna lånade från Swedoffice och Tele2)

Kommentarer
Postat av: Amanda

Har hört att Tele2's mobila bredband är riktigt dåligt, men att 3's är jättebra. Synd att du inte visste det innan.

2007-10-06 @ 02:13:58
URL: http://amandaelinmaria.blogspot.com
Postat av: Bim

---> Amanda: Jag hade inte hört någonting om några av dem. Såg bara att 3:s var snabbare och dyrare. Men jag kommer ju inte använda mitt så himla mycket, så därför tyckte jag det räckte med ett långsammare, och därför valde vi det billigaste. Men det kanske var dumt... :-(

2007-10-06 @ 09:59:58
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Ahnna

Jag har också otur med datasaker. Hoppas detta löser sig./Ahnna

2007-10-06 @ 10:00:00
Postat av: Bim

---> Ahnna: Ja, jag har nästan alltid otur med datorprylar... :-( Det är så irriterande och frusterande... :-/

2007-10-06 @ 10:05:23
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Moa

Fast den röda väskan var ju snygg!!

2007-10-06 @ 17:04:45
Postat av: Bim

---> Moa: Nej, i så fall hade jag valt den svarta. Men det är ju inte en portfölj jag vill ha. Jag har redan en axelremsväska att ha datorn i. Men jag vill ha en ryggsäck också.

2007-10-06 @ 17:08:54
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0