Dagens Dagbok - Onsdagen den 9 april 2008 - Eftermiddagen.

Åkte hem direkt efter jobbet. Och sen så höll jag på som vanligt här hemma och fixade och grejade med lite allt möjligt. Pratade en hel del i telefon också.


Jimmy jobbade över i dag, och kom hem vid halvfemtiden. Då åt han och jag middag tillsammans.


Efter att Jimmy hade duschat och gjort sig i ordning, så satte han sig på sitt rum vid datorn, teven, och tevespelet.


Och jag tog med mig min dator och satte mig inne hos Jimmy på hans rum.


Borzko jobbar sent som vanligt, och beräknar att vara hemma vid åttatiden.


Jenny har haft förmiddagsundervisning i skolan, sen så har hon jobbat mellan ett och sex, och efter det så åkte hon hem till Jocke i Södertälje.


Kommentarer
Postat av: Lina

hej, undrar över vad ni brukar äta till middag oftast?
Husmanskost, färdigmat, lagar du maten eller ngn annan? Tycker det är intressant och veta vad folk äter :)

MvH Lina

2008-04-09 @ 21:21:06
Postat av: Bim

---> Lina: Ja, nuförtiden så är jag extremt lat, och lagar väldigt sällan "riktig" mat. När mina barn var små, så lagade jag riktig mat till både lunch och middag. Vi hade alltid ont om pengar då, och jag jobbade inte som jag gör nu.

Nuförtiden så jobbar jag med mat, och vi har ganska så gott om pengar. Till vardags så köper jag nästan alltid med mig mat hem från jobbet. Och på helgerna så äter vi ofta hämtmat eller färdiglagad mat.

Lite skäms jag faktiskt över att det har blivit så här... Men jag tycker inte om att laga mat. Och så jobbar jag ju med mat hela dagarna. Och eftersom vi har chansen att köpa hem mat som blir över från jobbet till en billig kostnad, så gör jag oftast det.

2008-04-10 @ 15:47:56
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0