Dagens Dagbok - Söndagen den 6 april 2008 - Morgonen och Förmiddagen.

Mobilen larmade klockan åtta i morse. Gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Strax före nio så kom Jenny hem. Hon hade jobbat ett nattpass på McDonalds, egentligen mellan tio och sex, men sen så hade hon jobbat över i två timmar till klockan åtta, och sen åkt hem hit för att sova. Hon gick och la sig på en gång förstås, för att sova större delen av dagen. Om hon inte hade vaknat och gått upp klockan fem, så skulle jag komma in och väcka henne då, sa hon.


Borzko vaknade och gick upp vid niotiden, och genomgick sina morgonbestyr. Jag åt frukost, och läste lite nyheter i datorn under tiden. Och sen så gjorde jag mig i ordning för att gå ut på en promenad.


Vid halvtiotiden så gick jag iväg. I dag så var det tyvärr inte samma sköna vårväder som det har varit nästan hela veckan. Det var mulet, men det blåste inte så mycket, så det var rätt så skönt att gå ändå.


Jag gick till Hökarängen, och sen tillbaka en annan väg. Ganska så exakt en timme promenerade jag. Och jag lyssnade på ett avsnitt i min ljudbok under tiden. (Fortfarande: "Piccadilly Circus ligger inte i Kumla" av Håkan Nesser.)


Hemma vid halvelvatiden igen. Borzko var inte hemma då. Han hade gått iväg till Farstahallen för att träna, även i dag.


Jag höll på och fixade och grejade med lite här hemma en stund. Och sen så satte jag mig uppe i vardagsrummet och läste lite i min bok: "Skam" av Karin Alvtegen.


Vid halvtolvtiden så vaknade Jimmy och gick upp. Han åt då frukost, och jag åt lunch. En fika och en pratstund blev det också. Sen så gick Jimmy in och duschade och gjorde sig i ordning. Jag satte mig med datorn i köket en stund.

Kommentarer
Postat av: Duvan

Inte vårväder här heller. Molnigt. Men det spelar ingen roll:)

2008-04-06 @ 12:31:39
URL: http://greendove.blogg.se
Postat av: Bim

---> Duvan: Dagens promenad var rätt okej ändå. Men det var ju helt klart skönare i går! ;-D

2008-04-06 @ 12:40:03
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Duvan

Det kommer fler härliga vårdagar:)

2008-04-06 @ 12:52:18
URL: http://greendove.blogg.se
Postat av: Bim

---> Duvan: ABSOLUT!!! :-D

2008-04-06 @ 12:55:33
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0