Dagens Jobb - Torsdagen den 10 april 2008.

Jobbade förstås precis som vanligt i dag också. Och precis som tidigare i veckan så var jag först den första halvan av dagen i skalen och fixade grönsakerna. Och sen så var jag den andra halvan av dagen i stora matsalen och jobbade som försteman.


I dag så serverade vi kycklinggryta med kokt ris. Och så vår salladsbuffé som vanligt förstås också.


En kollega är fortfarande sjukskriven. Men vi hade både vår praktikant och vår prao-elev hos oss i dag, så vi blev ju fulltaliga ändå.


Ingenting speciellt hände i dag på jobbet, och allt flöt på bara bra.


Jo, förresten! Nånting hände faktiskt! Vi fick våra nya fina arbetskläder i dag som vi hade beställt. Och jag hade beställt likadana som jag hade förut: svarta arbetsbyxor, svarta kortärmade piké-tröjor, och svart-vit-rutiga förkläden. Jag har haft likadana arbetskläder i flera år nu, och jag trivs så bra i dom, så jag vill inte byta varken färg eller modell. För vi har ju ganska så fria händer när det gäller att välja arbetskläder. Så vi har alla lite olika kläder, modeller, och färger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0