Och här kommer alla svaren på frågorna från inlägget "Frågestund! :-D".

Ja, jag fick ju cirka 80 frågor från 18 personer, i mitt inlägg "Frågestund! :-D" för cirka en vecka sen.
Och nu ska jag försöka att svara på alla frågorna, så bra jag kan.




Postat av: Duvan

Farligt med frågestund, speciellt när du har en nyfiken en här. Heh.
Ställer några:
1. Vem är din förebild, varför?
2. OM det omöjliga skulle hända och B&J's skulle gå i konkurs i morgon. Vad skulle du då äta för glass i helgen?
3. Om du fick ta med dig två personer till en öde ö, vilka vore det då och varför?
Tack för mig, leverpastej


Svar:
1. Jag har nog ingen förebild. Och har nog aldrig haft någon faktiskt.
2. Hahaha! Det skulle faktiskt inte göra mig så mycket! Det finns så många andra goda glassar! Till exempel Häagen-Dazs, Lejonet & Björnen, GB:s Carte d'Or, Sia-glass, m.m.
3. Jag skulle självklart ta med mig mina två barn, Jimmy och Jenny. Och därför att det är dom två personerna som jag älskar mest i hela världen.




Postat av: Jenna

vilket är ditt favoritpogramm?
kan du berätta lite hur du och din man träffades
är du inte sugen på att skaffa fler barn om du kunde?
vilka bloggar läser du? :)


Svar:
1. Jag gillar mest musikunderhållningsprogram. Typ: Melodifestivalen, Idol, Lets Dance, Körslaget, Så ska det låta, Allsång på Skansen, Sommarkrysset, och den typen av program.
2. Vi jobbade på samma jobb. Först så var vi bara vänner, för då hade vi båda två ett annat förhållande. Men sen så blev vi båda singlar, och hamnade på samma fest, och så blev det som det blev!
3. Jo, jag är alltid sugen på att skaffa barn! Jag sa alltid att jag skulle ha ett tredje barn, en liten "sladdis", men sen så blev det inte så. Och nu är jag väl kanske lite för gammal...
4. Här är en länk till ett inlägg där jag skrev om några bloggar som jag läser: "Mina Favoritbloggar".




Postat av:

vilka är dina barns o din mans bästa och sämsta egenskaper?
och vilka är dina?
om du skulle ändra någonting i ditt liv vad skulle det då vara?
tack för miig


Svar:
1. Tänker bara skriva min familjs bästa egenskaper!
Borzkos bästa egenskaper är nog att han är så himla snäll och hjälpsam jämt.
Jimmys bästa egenskaper är nog att han också är så himla snäll och hjälpsam jämt. Och att han alltid är så glad.
Jennys bästa egenskaper är nog att hon alltid är ärlig. Och att hon också alltid är snäll och glad.
2. Mina bästa egenskaper är nog att jag alltid är ärlig, och att jag är nog ganska så snäll och hjälpsam
Min sämsta egenskaper är nog att jag är lite omständig av mig, och att jag kanske tar åt mig lite för lätt.
3. Jag skulle nog hellre vilja jobba med någonting annat. Typ kontor, reception, och med datorer.



Postat av: Maria

Hej,
- kallar dina närstående dig för bim?
-hur kom det sig att du inte läste någon gymnasieutbildning?
- vad vill du ge för råd till din son som heller inte gått klart sin gymnasieutbildning?

Svar:
1. Nej, det är ingen som kallar mig för Bim. Bara i datorvärlden kallas jag för Bim. Jag kallas alltid för Britt-Marie.
2. Jag var skoltrött och gick ut nian med urusla betyg. Kom bara in på en gymnasielinje som jag inte ville gå. Så jag hoppade av efter två veckor. Och så började jag jobba istället. Har faktiskt alltid ångrat det...
3. Jag försökte få honom att gå klart. Men man kan ju inte tvinga sina barn. Hoppas på att han kanske pluggar senare...




Postat av: Junitjej

Om du hade chans att studera vidare idag, vad hade du då velat bli?
Du och din man, har ni samma intressen?

Svar:
1. Jag skulle vilja sitta på kontor och/eller i en reception, och jobba med datorer. Bibliotikarie har jag också alltid velat bli.
2. Nej, vi har mest olika intressen.




Postat av: Jenny

brukar du åka skateboard?

Svar:
Nej.




Postat av: sara

hur skulle de kännas att bli mormor nu?

Svar:
Jag skulle väl egentligen tycka att det var alldeles för tidigt. Jag skulle ju önska att Jenny väntade några år med att skaffa barn. Men om det blev så ändå att jag skulle bli mormor nu, så skulle jag självklart ställa upp på Jenny med hundra procent, och jag skulle också tycka att det skulle vara roligt.




Postat av: CMV

Var ligger dina politiska sympatier?
Vad vill du att Jenny ska arbeta med?
Har du någonsin ångrat att du startade bloggen?
Berätta om dina drömmar!
kanske återkommer med fler frågor

Svar:
1. Dom ligger åt vänster. Har oftast röstat på Vänsterpartiet. Men också på Socialdemokraterna.
2. Jag vill att hon ska jobba med vad som helst, bara hon trivs med det hon gör. Men eftersom hon är så utåtriktad, så hoppas jag att hon jobbar med något där hon har med människor att göra.
3. Nej, det har jag inte. I så fall så skulle jag ju avsluta den.
4. Jag drömmer om att det ska gå bra för mina barn, och att dom får ett lyckligt liv. Det är det viktigaste för mig.




Postat av: Akå

Vad jobbar din man med?
Hur träffades ni?
Har för mig att du är vegetarian, varför?
Är det okej att andvända päls, gör du det?
Vilken är den bästa boken du har läst?
Brukar du dagdrömma?
Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Vilken är din favorit musikgrupp?
Vad gör dig riktigt glad/arg/ledsen?
Har du några fobier?
Längtar du till sommaren? ;)
Blev rätt många frågor :)

Svar:
1. Han är lastbilschaufför.
2. Se svar på Jennas frågor.
3. För att jag har så ont i lederna, speciellt i tårna. Har Artros. Och hoppades på att jag skulle bli bättre av vegetarisk kost.
4. Äter man kött, så kan man väl också använda päls. Själv har jag ju skinnjacka, och då är det väl inte värre att ha päls. Men själv så skulle jag inte sätta på mig något med päls.
5. Det är ju nästan omöjligt att säga. Tre mycket bra böcker är: "Nu ska jag sjunga dig milda sånger" av Linda Olsson, och "Mig äger ingen" av Åsa Linderborg, och "Smuts" av Katarina Wennstam. Sen så älskar jag ju också alla Stephen Kings böcker. Och Dean Koontz, och Stieg Larssons, och Camilla Läckbergs, och Karin Alvtegens, och massor med andra som jag inte kommer på just nu...
6. Ja, det händer väl. Och sommaren och solen mest... ;-)
7. Se svar på Jennas frågor.
8. Rolling Stones, Bon Jovi, Gun's & Roses, och många, många andra.
9. Riktigt glad blir jag när jag är tillsammans med mina barn.
Riktigt arg blir jag när någon är dum mot mina barn.
Riktigt ledsen blir jag när någon sårar mina barn.
10. Trånga utrymmen, flyga, social fobi, prata inför folk, höjder, tvestjärtar, larver, och mycket annat.
11. Ja, fruktansvärt mycket!




Postat av: Åse

Kanske för personligt men du behöver ju inte svara :P Du har en väldigt bra blogg..
Hur mycket är din lön på?
Är du bra på¨att spara med tanke på alla fina grejer du köper :P
Vad vill du göra när du blir äldre? Längtar du till pensionen?
Hur gör du för att få en sån fin kropp?
Skulle du kunna fika med en blogg läsare?
Skulle du vilja att dina barn bodde hemma hela livet?
Oerhört intim fråga och med tanke på att dina barn läser sin blogg så.. men jag frågar sen får du svar om du vill.. Hur ofta har du sex?
Mvh

Svar:
1. Jag har en månadslön på cirka 20.300:- kronor före skatt. Men sen så har jag ju uppehållstjänst, så då drar dom ju cirka 1.800:- kronor i månaden före skatt. Så då blir min månadslön ungefär 18.500:- före skatt.
2. Nej, jag är urdålig på att spara. Att jag handlar så mycket, det beror på att jag har fått ett arv av min farbror och faster.
3. Jag vill resa mycket till varmare länder när jag blir äldre. Och förhoppningsvis umgås mycket med barn och barnbarn.
Nej, jag längtar inte till pensionen. Eller på ett sätt, för det är ju skönt att vara ledig. Men jag längtar inte efter att vara 65 år.
4. Promenerar mycket, och försöker att äta nyttigt.
5. Ja, det skulle jag väl kanske kunna. Men jag är väldigt blyg och väldigt osocial.
6. Nej, faktiskt inte. För jag vill ju att dom ska bli självständiga. Men dom får gärna bo nära, och vi kan gärna ses ofta.
7. Den frågan avstår jag nog helst att svara på. Det finns ju faktiskt gränser även för mig, även om jag är ganska så personlig och privat här i bloggen.




Postat av: Emma

Hur många har du tatuering?
Tänker du skaffa flera tatuering?
Är det för gammal att skaffa tatuering?
Vilken gillar du bäst sommar eller vinter?
Brukar du titta på Prison Break?

Svar:
1. Jag har tio stycken tatueringar.
2. Ja, det tänker jag nog förmodligen göra.
3. Jag tycker aldrig att man blir för gammal för att skaffa sig tatueringar.
4. Jag älskar sommaren och avskyr vintern.
5. Nej, det brukar jag inte göra.




Postat av: lina

1) Gillar du inte någon sport alls?
2) Har Jimmy alltid bott hemma, inte flyttat hemifrån och sen tillbaka eller så?
3) Hur reagerade du första gången Jenny pratade om Jocke? Med tanke på deras ålderskillnad, blev du förvånad?
4) Vad är ditt drömjobb?
5) Du skriver ganska ofta om att du förrut vägde mycket mer än vad du gör nu, har du gått ner mycket i vikt?

Svar:
1. Nej, jag gillar ingen sport alls.
2. Nej, Jimmy har bott hemma hela tiden.
3. Jag blev självklart lite förvånad, och reagerade lite negativt. Men det var innan jag hade träffat honom, och innan jag förstod hur lycklig Jenny var med honom, och hur bra hon mådde med honom.
4. Mitt drömjobb är att sitta på ett kontor och/eller en reception, och jobba med datorer. Eller att vara bibliotikarie.
5. Jag har vägt som mest 74 kilo och som minst 52 kilo. Så jag har ju pendlat en hel del vikt. Nu väger jag cirka 60 kilo, men jag vill väga ungefär 57 kilo.




Postat av: Anna

Litar du till 100 % procent på din man? Varför/varför inte? :)

Svar:
Jag tror egentligen inte att man kan lita till 100 % till någon människa i hela världen. Men till 99,9 % kanske! ;-D Jag litar självklart på Borzko. Annars så skulle jag inte kunna leva med honom. Det är ju bättre att lita på någon, och i så fall bli lurad. Än att gå runt och inte lita på någon, kanske helt utan anledning. Så skulle inte jag kunna leva.




Postat av: Lina

Vad skulle du säga/göra om Jenny inte fullföljer sina studier fram till examen?
Hur ofta rukar du och din man göra "saker ihop", äta ute, bio etc?
Vad anser du om din mans och dina barns halva ursprung? Kan du ngt om hans kultur, språk liknande?
Om ej, varför inte?
Hur pass mycket trivs du på ditt jobb på en skala 1-10? (10 är bäst)
Hur länge har du jobbat på ditt nuvarande arbete?
Hade du aldrig planer på att byta jobb till ngt du verkligen tycker om när du var lite "yngre"? Om ja, varför förverkligade du inte dessa?
vad tycker du om invandrare i Sverige i allmänhet?
tack för mig, och tack för en bra blogg, hoppas det inte var alltför knepiga frågor!

Svar:
1. Ja, vad ska jag säga. Hon är ju myndig, och bestämmer ju själv. Jag skulle självklart försöka att peppa henne, och försöka att övertala henne att gå kvar. Men det är ju hennes liv och hennes beslut.
2. Vi är urdåliga på att göra saker ihop. Vi säger ofta att vi borde göra sånt oftare, men sen så blir det ändå aldrig av. Vi är hemmamänniskor båda två, och trivs bäst i vardagsrumssofforna.
3. Jag anser att det är min mans och mina barns sak. Lägger mig inte i det. Jag kan väl lite om hans kultur, men språket kan jag inte. Jag är inte speciellt intresserad.
4. Svårt att säga. Det är 10 på vissa saker, till exempel arbetstiderna och jobbarkompisarna. Men det är kanske så lågt som 2 på andra saker, till exempel stressen... Så om jag måste sammanfatta så blir det nog kanske 6.
5. Snart sju år.
6. Jag hade jobb som jag tyckte mycket om när jag var lite yngre. Men sen så födde jag två barn, och var hemma under många år. Och så förändrades arbetsmarknaden. Så sen så fick jag inga kontorsjobb längre.
7. Jag tycker att vi ska ta väl hand om dom invandrare som vi redan har här. Men vi ska inte ta in fler nu. Och så ska vi ställa högre krav på dom som är här.




Postat av: Pennorna

Gillar du hello kitty?
Vill du ha en orm som husdjur?
Gillar du ronny & ragge?
Kan du börja med att videoblogga??
Vad brukar du dricka för sprit?
Gillar du amy diamond?

Svar:
1. Har ingen större uppfattning om Hello Kitty faktiskt.
2. Vi hade två amerikanska majsormar för några år sen.
3. Sådär.
4. Ja, jag har faktiskt funderat på det länge. Men det har inte blivit av.
5. Jag har inte druckit någon alkohol alls på cirka 5-6 år nu.
6. Sådär.




Postat av: Therese

Jag är super dålig på att kommentera, ber om ursäkt om det. Men jag läser din blogg VARJE dag.
Min fråga är i alla fall vilken din favourit maträtt är? Vad gillar du bäst att äta? Och vilken är din favourit att laga? Är det samma, eller olika rätter? :)

Svar:
1. Min favoritmaträtt är nog nästan allt med fisk och skaldjur. Älskar sushi, och thailändska och kinesiska rätter som innehåller fisk.
2. Jag gillar bäst att äta fräsch och lätt mat, typ wok, vegetariskt, sallader och sånt.
3. Jag gillar inte att laga mat över huvud taget.




Postat av: Josefin

Jag kan ha missat någon fråga i en tidigare kommentar men jag skiver ändå.
1. Har du uppfyllt dina drömmar i livet?
2. Vad gör dig riktigt arg?
3. Vad för dig att gråta? /Skratta?
Och där tog mina frågor slut. Många har ställts innan av andra bloggläsare. Sedan som någon skrev att du är så pass öppen i din blogg att vi vet ganska mycket redan (vilket bara är bra och trevligt för oss läsare såklart).

Svar:
1. Jag har nog inte haft  så många drömmar i livet. Jag ville ha barn, och jag fick två stycken underbara ungar.
2. När någon är dum mot mina barn.
3. Jag gråter väldigt lätt. Och blir rörd väldigt lätt. Så det behövs inte mycket för att få mig att gråta.
4. Jag skrattar åt roliga humorprogram. Till exempel. "Parlamentet", "Hjälp", "Två och en halv män", med mera.




Postat av: Pernilla

Umgås du sällan med vänner på fritiden eller väljer du att inte lämna ut dem i bloggen?

Svar:
Jag umgås väldigt sällan med vänner på fritiden.




Oj, oj, oj! Det tog lite tid det där! Hoppas att jag inte har missat någon fråga nu. Och att ni är nöjda med mina svar. Annars så får ni väl fråga igen! Kul var det i alla fall! Tack till alla er som ställde frågor! Och tack till alla er som har orkat läsa det här blogginlägget! ;-D

Kommentarer
Postat av: victoria

Va kul med alla svar =D

2008-04-13 @ 15:44:07
URL: http://www.victoriaaaaa.blogg.se
Postat av: Snurran

Jag orkade iallafall läsa! Tack! *kram*

2008-04-13 @ 15:47:04
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Bim

---> Victoria: Kul att du tyckte det! Det tog lite tid att sammanställa! ;-D

2008-04-13 @ 16:38:02
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Snurran: Bra gjort! Lärde du dig något nytt om mig? ;-D

2008-04-13 @ 16:38:47
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: olga bretvanen

hur håller du dig i trimm när du äter glass dag ut och dag in.. ett under!

2008-04-13 @ 17:17:09
Postat av: Bim

---> Olga Bretvanen: Hahaha! Det gör jag inte! Jag har gått upp en hel massa den senaste tiden, tyvärr...

2008-04-13 @ 17:26:42
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Snurran

Njäe, jag visste nog det mesta om dig ;-D *kram*

2008-04-13 @ 18:25:42
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Bim

---> Snurran: Okej! :-D *kram*

2008-04-13 @ 18:35:57
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0