"Saknad" av Karin Alvtegen.

image2801

---------    

Recension av boken: "Saknad" av Karin Alvtegen. (Genre: Svensk Skönlitteratur / Kriminalroman.)  

---------

"Sibylla Forsenström finns inte. Sedan femton år tillbaka lever hon helt utanför det etablerade samhällssystemet. Som en av Stockholms många uteliggare överlever hon dag för dag, med allt hon äger har hon i sin ryggsäck. Att skaffa mat för dagen och en tillräckligt avskild plats att sova på kräver hennes energi dygnets alla timmar. Och det hjälper henne att hålla tankarna borta från det förflutna, varför hennes liv har blivit som det här. Så händer det som inte får hända."

(Kopierat från adlibris.se)

---------  

För övrig information gå till direktlänk på adlibris.se. 

---------   


Jag läste Karin Alvtegens första bok för en månad sen: "Skuld" från 1998. (Här finns en recension på den.) Jag har helt missat denna författare förut, men nu tar jag igen det. 

Läste nu ut hennes andra bok från 2000: "Saknad". Och den var precis lika bra som den första. Den var spännande, lättläst, jättebra, och inte så förutsägbar. Jag kan helt klart rekommendera den. /// Bim.  

---------   

Betyg: 4 av 5.  

---------    


Kommentarer
Postat av: Akå

Aa jag älskar hennes böcker! O längtar tills det flera!

2008-04-02 @ 14:53:44
Postat av: Bim

---> Akå: Hon har skrivit fem stycken tror jag. Fyra av dom har jag. Ska köpa den femte också. Hoppas det kommer fler! Dom är suveränt bra! :-)

2008-04-02 @ 16:44:53
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0