"Beck 12 - Enslingen"

         


"Beck 12 - Enslingen" - 2001

"En asiatisk kvinna hittas död i vattnet i Stockholms skärgård. Tecken på hennes kropp tyder på att den döda var prostituerad. Men vem var hon och varför blev hon mördad? Frågorna hopar sig för Martin Beck. I kölvattnet av en rad ouppklarade inbrott i skärgården hittas samtidigt den pensionerade öbon Erik Johannesson nedstucken på sin lilla gård. Snart visar sig en rad spår som alla pekar åt samma tragiska håll... De två mordutredningarna kastar sitt ljus över ärelystnaden inom den svenska poliskåren. I "Enslingen" ser Martin Beck (PETER HABER) hur spåren leder honom in i de egna leden. Becks två medhjälpare, den rutinerade Gunvald Larsson (MIKAEL PERSBRANDT) och den opråvade Alice (MALIN BIRGERSON) gräver sig sammanbitet ned i var sitt fall, Inställda på att verkligen gå till botten..."

(Kopierat från LoveFilm)

Den här filmen tror jag faktiskt att jag har missat förut. Trodde att jag hade sett precis alla Beck-filmerna, men den här kände jag inte igen alls. Den var i alla fall lika bra som alla andra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0