Dagens Dagbok - Fredagen den 1 augusti 2008 - Morgonen + Förmiddagen.

Mobilen larmade klockan sju i morse, efter åtta timmars sömn. Sov två timmar extra i natt, eftersom jag gick och la mig redan klockan elva i går kväll. Jag mådde ju inte bra i går kväll, och jag mådde ju inte precis bättre i morse... Trodde faktiskt att jag hade feber när jag vaknade, men när jag tog tempen så var den bara 37,0.


Jätteont i halsen, lite ont i öronen, lite ont i huvudet, lite ont i ögonen, lite rethosta, helt igentäppt i näsan, ljusskygg, trött och hängig... :-(


Klarblå himmel med strålande sol, bara lite lätt blåst, och tjugofem grader nu klockan tolv... :-/


Kände att jag definitivt inte ville vara i solen när jag mådde så pass dåligt. Så Borzko och jag bestämde oss för att fixa veckostädningen i dag. Det blev det vanliga: byte av lakan, tvätt av lakan, byte av handdukar, tvätt av handdukar, tvätt av kläder, lite dammande, putsning av speglar och glasytor, skurande av toalett och badrum, dammsugning, torkning av golv, avtorkning av uteplatsen, med mera.


Jag gick lite på halvfart under städningen, så Borzko gjorde helt klart det mesta. Pauser vid datorn tog jag ibland också. Började med att skriva tre stycken filmrecensioner och sex stycken bokrecensioner.


Jimmy vaknade och gick upp vid elvatiden. Då åt han frukost, och jag och Borzko tog en paus då och tog en fika och lite lunch. Jimmy duschade sen och gjorde sig i ordning. Och sen så satte han sig framför datorn.


När all städning var klar, så satte jag mig med datorn, i skuggan uppe på den övre balkongen. Fortsatte då med mitt skrivande av recensioner.


Kommentarer
Postat av: Duvan

Jag mådde likadant i morse men bestämde mig ändå för att gå till skolan. Men nu har jag helg och kan fritt kurera mig. Det har ju lovats regn till helgen också vilket känns skönt, det är lite "roligare" att må dåligt om det regnar, hur konstigt det än låter. Hoppas iaf du mår bättre snartkramar

2008-08-01 @ 15:03:10
URL: http://greendove.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Duvan: Jo, det är sant. Det känns faktiskt lite mindre tråkigt att vara sjuk om det är dåligt väder... Men jag hade ju tänkt att åka in och se Pride-Paraden i morgon! ;-/ Tack för ditt Krya-på-ande, och det samma till dig! :-)

2008-08-01 @ 15:08:19
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Duvan

Aj då, men du kanske mår bättre i morgon!! Ta't lugnt idag och känn efter i morgon om du orkar åka. Det är ju säkerligen värt det!:)

2008-08-01 @ 15:40:06
URL: http://greendove.blogg.se/
Postat av: Snurran

Hoppas det värsta har gått över till i morgon och att inte paraden regnar bort.. Själv åker jag till landet över dagen och hälsar på mamma och pappa som ju fyller år idag

2008-08-01 @ 16:15:50
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Bim

---> Duvan: Ja, jag hoppas att jag mår bättre i morgon... Men jag har sett Paraden i flera år i rad nu, så det är ingen katastrof om jag missar den ett år. Det kanske blir regn också... Fast regnar det inte, och jag mår bättre, då åker jag in. För den är kul att se, och jag ger gärna mitt stöd.

2008-08-01 @ 16:37:48
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, det är bara att avvakta både sjukdomen och regnet och se hur det blir.



Du skriver JAG. Ska du åka upp ensam?

2008-08-01 @ 16:39:37
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0