Dagens Dagbok - Fredagen den 29 augusti 2008 - Kvällen.

Vid sjutiden så gick både jag, Borzko och Jimmy iväg mot Centrum. Jimmy skulle till tunnelbanan för att åka in mot stan och möta upp med några kompisar.


Borzko och jag gick till HemKöp för att handla. Två kassar med diverse matvaror blev det, och så klart lite gott att äta till kvällen också.


När vi kom hem så satte vi oss båda två uppe i vardagsrummet, och så läste vi i varsin bok. Jag läste i: "Flickan under gatan" av Anders Roslund och Börge Hellström.


Klockan nio så satte vi igång teven. Vi tittade på en film på TV3 från 2002: "Red Dragon". Åt och drack en massa gott till gjorde vi också.


Filmen var slut vid halvtolvtiden. Då stängde vi av teven. Borzko läste i sin bok. Och jag varvade min bok med datorn.


Kommentarer
Postat av: Tove

Hej ! Du läser ju mycket böcker , tänkte tipsa om ALLA Dean koontz böcker om du nu inte redan läst dom , och tänkte även tipsa om en bok som heter : Det som tillhör mig , skriven av Anne Holt . Ha det bra , och du jag är lite besviken på att vi inte fick såndär salladsbuffe' när vi gick i hagsätra skolan :( :D

2008-08-30 @ 02:53:06
Postat av: Bim

---> Tove: Hej! Tack för tipsen! Men Dean Koontz alla böcker har jag redan läst. Han har alltid varit min nummer två bland författare. (Stephen King har ju alltid varit nummer ett.) Jag har alla Dean Koontz böcker på svenska, drygt trettiofem stycken. Och jag har läst alla, utom böckerna om Odd Thomas och hans senaste, Livstid.



Anne Holt har jag läst någon eller några av. Men jag kommer inte ihåg vad den/dom hette. Men jag har för mig att hon skrev riktigt bra. Problemet är att det finns så himla många bra svenska (och norska) kvinnliga deckarförfattare, så man hinner ju inte med dom!



Du är väl lika gammal som Jimmy har jag för mig? Så då gick du väl ut ur Hagsätraskolan för fem år sen? Och det var nog strax efter där som vi började utöka vår salladsbuffé. Synd att du missade det.



Ha det bra du också! Kul att du skrev! :-)

2008-08-30 @ 09:02:52
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0